Jakiego człowieka można nazwać profesjonalistą w swoim fachu? Oczywiste jest, że profesjonalista to ktoś, kto jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie dokładnie tymi środkami, jakimi dysponuje. I zrobić to na najwyższym poziomie.
Trzeba
- – lustrzany aparat fotograficzny;
- – biały ватман 4×4;
- – studio i oświetlenie;
- – lusterka;
Instrukcja
1
Zwrócić uwagę na to, jakie zdjęcie chcesz uzyskać. Jeśli zamierzasz zrobić artystyczne zdjęcie, eksperymentuj z odbiciem w lustrze. W nim może być widoczny model (ciekawe ubrana i delikatnie podświetlony). Być może umieścić lustro tak, aby był w nim widoczny jest krajobraz (morskie wybrzeże, zimowy las, wzgórza, niebo, itp.).
2
Jeśli strzelać do katalogu, prezentującego firmę, produkującą lusterka, sprawa staje się bardziej skomplikowana. Podstawową trudnością w sprawie fotografowania lusterek do reklam, katalogów jest odbicie. I jeśli artystycznego fotografowania jesteś wolny i możesz eksperymentować, ile ci się podoba, to tutaj, jak to zwykle bywa w komercyjnej fotografii, trzeba „uśrednianie” obraz.
3
Wyeliminuj części, rozpraszające oczu potencjalnych nabywców od samych luster. Czyli twoim zadaniem jest zrobić zdjęcie tak, aby w lusterku nic nie odbijała. Jak to zrobić? Istnieje kilka opcji.
4
Rób, jak ci się podoba, wystawiając na światło, dobrze prezentujący projekt samego lustra. Następnie należy utworzyć gradient pożądanego odcienia w dowolnym edytorze graficznym i „wpisać” w obraz.
5
Weź biały ватман (minimum 4×4 metry). Wykonaj w nim okrągły otwór, zgodnie średnicy obiektywu. Umieść miękka nasadka rozpraszająca światło i zdejmować. Na oryginalnych zdjęciach dostaniesz w odbiciu „czarny krąg” od obiektywu. Ale ten problem można łatwo rozwiązać za pomocą edytorów graficznych. Niepotrzebny otwór można usunąć.
6
Rozważyć opcję fotografowania lusterek do katalogu z odbicia. Pokonaj jakieś przedmioty do dekoracji wnętrz, figury modeli lub światło. Nie jest konieczne, że zamawiający odmówi ci. Być może twój pomysł wydaje mu się interesujące, a on zgodzi się odejść nieco od standardowego pojęcia o fotografii reklamowej. Zaskocz klienta, nagrodą będzie ciekawa praca twórcza.
Należy zwrócić uwagę
Należy używać profesjonalnego światło. Sukces każdego obrazu zależy od jakości oświetlenia, a tym bardziej w fotografii reklamowej.
Porada
Proponuj odważne, kreatywne rozwiązania klientowi. Nie ogranicza się do jego preferencji. Można je tylko wziąć pod uwagę, ale twoim zadaniem jest stworzyć coś wyraziste i produkująca wrażenie na wielu ludzi. Bądź twórczo odważny.
Kategoria:
Zdjęcie