Jak zrobić wysokiego nadwozia na UAZ

Samochody UAZ słyną z krzyżem jeszcze z czasów ZSRR. Ale wśród ich właścicieli są i tacy, którzy chcą poprawić drożność jeszcze więcej. I jednym z najbardziej popularnych rodzajów tuningu, mających na celu poprawę terenowych cech samochodu, jest lifting nadwozia, z dostępem do wykonania samodzielnie.

Jak zrobić wysokiego nadwozia na UAZ

Trzeba

  • – kwadratowy profil 100×100 mm;
  • – arkusz blachy o grubości 2-3 mm;
  • – 12 śrub 150х10 mm i 24 nakrętki z podkładkami do nich;
  • – narzędzia do obróbki metalu;
  • – spawarka.

Instrukcja

1
W pierwszej kolejności określ wysokość, na którą będziesz podnosić nadwozie na ramie. Mniej niż 50 mm robić bez sensu – efekt tego będzie prawie niewidoczny. Więcej 100 mm – trudne ze względu na konieczność licznych przeróbek konstrukcyjnych i zbyt dużego przesunięcia środka ciężkości. W związku z tym najbardziej optymalny wybór leży w granicach od 50 do 100 mm.
2
Następnie przygotuj podkładki na wybranej wcześniej wysokości liftingu (załóżmy, że wybrałeś 100 mm). Jako materiał użyj metalowy profil o przekroju kwadratowym o wymiarach stron 100 mm. Z tego profilu wyciąć 12 elementów, o wysokości 120 mm. Następnie z blachy o grubości 2-3 mm wytnij 24 kwadratu o wymiarach 100×100 mm. Te kwadratowe przedmiotu umieścić go na odcinki profilu z ich czołowych stron. W końcu musi się udać kostki o nieregularnych kształtach.
3
Tylko musi się udać 12 elementów-klocków. Na końcach tych klocków wywierć otwory o średnicy 10 mm dla śrub mocujących. Przygotuj 12 śrub 150х10 mm i 24 zestaw nakrętek i podkładek do nich.
4
Przygotuj UAZ do тюнинговым prac: odłącz akumulator i umieścić podpory pod koła. Odkręcić śruby mocowania radiatora do obudowy. Jeśli UAZ gaźnika, odłączyć cięgno napędu gaźnika. W ostatniej kolejności odkręć 12 śrub mocowania nadwozia do ramy. Włącz gotowość podnośnik i przygotuj drewniane churbaki-podstawy.
5
Za pomocą podnośnika i чурбаков podnieść nadwozie na odpowiednią wysokość, z uwzględnieniem jego liftingu. Do tego naprzemiennie i równomiernie podnieść przednią i tylną część auta tak, aby cały proces podnoszenia odbył się w kilku etapach. Zwróć przy tym uwagę, aby nadwozie nie przesunął się względem ramy, w przeciwnym razie będzie bardzo trudno otwory mocowania nadwozia do ramy.
6
Zainstaluj samodzielnie wykonane podkładki, nie zdejmując fabryczne gumowe poduszki, i załączyć nadwozia do ramy przez te podkładki, wykorzystując nowe śruby 150х10 mm. Przy tym ostatecznie ich nie dokręcać. Opuść nadwozie na ramie. Następnie dokręć każdą śrubę w końcu i zakręcić nakrętki. Wszystkie zdemontowane części zamontować w odwrotnej kolejności. W razie potrzeby wydłużyć żądaną przewody i węże.
7
Za pomocą szlifierki pokroić mocowanie kierownicy do nadwozia na pół. Okablowanie, biegnącą wzdłuż kolumny kierownicy, nestle od iskier wylatujących spod szlifierki. Następnie przenieś łącznik kolumny kierownicy w bardziej odpowiednie dla nowej geometrii nadwozia miejsce i umieścić go do torpedy.
logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.