Prawie wszystkie nowoczesne silniki diesla wyposażone są turbinami. Wolnossący diesel (silnik wolnossący) – rzadkość w dzisiejszych czasach. Dlatego przed szczęśliwymi posiadaczami diesla samochodów okresowo pojawia się pytanie: jak ją naprawić własnymi siłami? Do każdej naprawy, diagnostyki lub czyszczenia turbiny jej wymaga demontażu.
Trzeba
- – zestaw samochodowy narzędzia;
- – nowe uszczelki;
Instrukcja
1
Zaopatrz się w dobry zestaw samochodowego, narzędzia i wystarczającą ilością wolnego czasu – zdejmowanie i demontaż turbiny czasu zajmuje dość dużo czasu. Jeśli umiejętności naprawy samochodów brakuje, poproś pomocnika, który ma doświadczenie w tej sprawie. Odłącz akumulator, zdejmując przewody z zacisków. Spuścić olej z silnika ciecz chłodzącą i olej silnikowy. Zdjąć wszystkie elementy, które uniemożliwiają swobodny dostęp do turbiny.
2
Zdjąć turbinę z kolektora wydechowego. Aby to zrobić, najpierw zdemontować węże powietrza, idące od niej do filtra powietrza i интеркулеру. Jeśli masz na samochodzie modulatora spalin, należy go wyłączyć wyłącznik próżniowy bezpośrednio przed demontażem węża kolektora wydechowego. Następnie zdjąć osłonę , należy odłączyć rury dopływu/odprowadzania oleju i płynu chłodzącego, należy odkręcić śruby od kolektora i wylotu. Następnie pojawi się możliwość wyjąć turbinę z komory silnika, jeśli tego nie będą przeszkadzać inne szczegóły. Niektóre modele turbin wygodniej robić razem z kolektorem wydechowym. Aby to zrobić należy odkręcić wszystkie śruby jego mocowania i wyjąć turbinę z kolektorem od dołu, z poszukiwania doły.
3
Отмойте i oczyścić z zanieczyszczeń obudowa turbiny. Alkoholowy markerem zaznaczyć wzajemne położenie części. Demontaż zacznij od tej jej części, do której dostają się spaliny. Odpowiednim kluczem odkręcić śruby mocujące „ślimaki”, po czym wyjąć z napędu pierścienia nastawczego pragnienia urządzenia sterującego. Następnie, delikatnie stukając w obudowę „ślimaki” drewnianym młotkiem, wyczyść go.
4
Sprawdź wewnętrzną przestrzeń pierścienia nastawczego. Sadzę na jej powierzchni namoczyć na godzinę w солярке, a następnie wyczyścić ją za pomocą sprężonego powietrza. Po zdjęciu „ślimaki” otworzy się dostęp do „gorącej” wirniku. Aby ją zdjąć należy odkręcić gwint na wale przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Dla wygody zacisnąć końcówkę wału od strony „gorącej”części w imadle. Jest on wykonany w postaci podkładek zębatych. Dokładnie w ten sam sposób odkręcić „zimnej” wirnik. Wały obu wirników zdjąć za pomocą lekkich uderzeń młotka. Uszczelnienia wałów w postaci sprężystych pierścieni oczyścić od koksu, nagarów i sadzy. Pierścienie te mają blaszki ochronne – nie zapomnij, aby je założyć podczas montażu.
5
Podczas montażu i instalacji turbiny załóż nowe uszczelki między turbiną a kolektorem wydechowym. Wszystkie połączenia posadzić na wysokiej jakości uszczelniacz. Przy tym staram się nie przesadzić z nim, tak jak ciśnienie w turbinie выдавит nadmiar uszczelniacza w kanały olejowe, że doprowadzi do масляному głodu urządzenia. Należy zwrócić uwagę na nakrętki obudowy – należy je mieszać z zachowaniem określonego momentu dokręcania, a następnie доворачивать do zgrania znaczników.
Kategoria:
Naprawa i serwis