Jak zrobić samochód terenowy UAZ

Niestety, dziś pokrycie większości dróg, szczególnie na wsi, pozostawia wiele do życzenia, więc poruszanie się po nim można tylko w lecie, kiedy nie ma deszczu. Dlatego wielu rodaków wykazują zwiększone zainteresowanie вездеходам, przy czym niektóre z nich sprawiają, że ich własnymi rękami, na przykład, na bazie Uaza.

Jak zrobić samochód terenowy UAZ

Trzeba

  • – rowkowane дюралюминиевые arkusze;
  • – śruby M5;
  • – gumowe lub metalowe nakładki;
  • – syntetyczne maty;
  • – триплексное szkło;
  • – pianki;
  • – miękki plastik;
  • – uszczelka;
  • – wał napędowy od „Wołgi”;
  • – narzędzia.

Instrukcja

1
Nadwozie łazika składa się z ramy i poszycia. Rama powinna być wykonana z mocnych stalowych rurek, bo to właśnie na niej będzie stanowić znaczne obciążenie. Naturalnie, można użyć nadwozie Uaza.
2
Podłoga w salonie i wykończenia maski łazika wykonaj ze specjalnego materiału – ryflowanego duraluminium. Grubość stosowanych arkuszy blachy falistej duraluminium powinna wynosić 1,5-2 mm. Do ramy mocować te arkusze za pomocą śrub M5, które mają ukryte głowicy, a wszystkie powstające między рифленым aluminium złącza skrzynki metalowe lub gumowymi nakładkami.
3
Wnętrze kabiny выстелите cienką pianką i miękkim plastikiem. Do szklenia łazika użyj триплексное szkło.
4
Drzwi укомплектуйте dodatkowym uszczelnieniem, a podłogę pokryć specjalnymi syntetyczne dywany. Wszystko to pozwoli zminimalizować poziom hałasu i pozwala na przenikanie kurzu do wnętrza.
5
Siedzenia skorzystaj z Uaza. Za tylnymi fotelami pasażerskimi zaznacz na dole zbiornik paliwa z szyjka (pojemność 45 litrów), czerpiącym na zewnątrz, a nad zbiornikiem umieść wewnętrzny bagażnik.
6
Po złożeniu przedniego mostu tego łazika należy pamiętać pochylenie kół. W pierwszej kolejności umieścić go dolne, a do nich kulowe łożyska. Przednie i tylne mosty podłączyć do ramy za pomocą śrub, uchwytów i teleskopowych amortyzatorów.
7
Wirujący moment od silnika jednostki do jego tylnego mostu może być przekazywane wału napędowego od „Wołgi”. Wybór właśnie tego elementu wynika z jego prostotą, niezawodnością i łatwością instalacji. Jest jednak jeden ważny szczegół: karty otworu wału od „Wołgi” i silnika Uaz mogą nie zgadzać się, więc do kołnierzy mostu i skrzyni biegów выточите adaptery.
Należy zwrócić uwagę
Mocowania wszystkich elementów terenowego powinny być wykonane jakościowo.

Porada
Zasada budowy łazika: niezawodność plus prostota. Pamiętaj to, tworząc swój pojazd.

logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.