Nieprawidłowa regulacja zaworów na „Wołgą” GAZ-31029 pociąga za sobą raz cały szereg konsekwencji. Wśród nich niestabilna praca silnika, spadki przy przyspieszaniu, utrudniony start i inne. Regulację zaworów spędzasz w tym samym porządku, w którym pracują cylindry, czyli 1-2-4-3.
Trzeba
- – zawiera uchwyt (krzywej rozrusznik);
- – metalowa szczotka;
- – klucze;
- – trzpienie pomiarowe лезвийные.
Instrukcja
1
Przed regulacją należy poczekać, aż silnik ostygnie. Otwórz maskę, znajdź zegar (przerywacz-rozdzielacz) i zdjąć pokrywę. W трамблере znajdź przewód idący do świecy zapłonowej pierwszego cylindra. Pierwszym cylindrem jest ten, który jest bliżej do chłodnicy. Wizualnie zapamiętać położenie suwaka rozdzielacza, w którym zasilanie jest podawane na świecy pierwszego cylindra. Patrząc z góry na to stanowisko będzie „na dziesięć godzin”.
2
Zdejmij pokrywę rozrządu zaworowego, po drodze zdejmując cały osprzęt, znajduje się na niej. Sprawdź koło pasowe wału korbowego i znajdź na nim 2 lub 3 instalacyjne ryzyko. Często są one ukryte pod warstwą brudu i rdzy, więc z góry wyczyścić koło pasowe metalową szczotką. Obracając mechaniczna ręką wał korbowy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, ustaw ostatnią z рисок z etykietą-bolcem na bloku silnika. Należy pamiętać, że w проворачивании silnika za pasy i koła pasowe, można obniżyć regulacji zapłonu.
3
Jeśli po wykonaniu powyższych czynności suwak tramblera znajduje się w wizualnie wskazanym wcześniej miejscu, to znaczy, że tłok pierwszego cylindra stanął w pozycji GMP. Zaworu przy tym muszą być zamknięte i można je regulować. Spróbuj pokręcić ręką dźwigni zaworów – muszą mieć trochę luzu. Jeśli suwak rozdzielacza znalazł się w innym miejscu, można rozpocząć regulację zaworów z 4-go cylindra w porządku 4-3-1-2. Upewnij się, że zawór 4-go cylindra zamknięte, kręcąc je dźwigienek zaworowych.
4
Miarki zmierz luz. Do tego dobierz taki bagnet, który by wchodził w niego z lekkim, ale wyczuwalnym oporem. Wymagana wielkość luzu – 0,35 mm. Do jego korekty należy poluzować nakrętkę śruby regulacyjnej i obrotem samego śruby ustawić żądaną wartość. Nakrętkę dokręcać stopniowo, stale kontrolując wielkość szczeliny pomiarowej. Jest to konieczne ze względu na fakt, że w trakcie zaciskania tej nakrętki luz ma skłonność zmniejszać.
5
Wykorzystując opisany algorytm działania, zaznacz cieplnej luz na wszystkich cylindrach. Wymagane wartości luzów – 0,30-0,35 dla drugiego i trzeciego cylindra, i 0,35-0,40 dla pierwszego i czwartego cylindra. Jeśli temperatura otoczenia w czasie regulacji luzów wynosi +5 stopni i niżej, wystawiać luzy na 0,05 mm powyżej wymaganej wartości. Pamiętaj, że ustawiając jeden cylinder, obróć mechaniczna ręką wał korbowy silnika o 180 stopni. Na koniec załóż pokrywę tramblera, uruchom silnik i sprawdź jego działanie.
Kategoria:
Naprawa i serwis