Wiele samochodów VAZ wyposażone карбюраторами Димитровградского автоагрегатного zakładu (DAAZ). Dla poprawy dynamiki pojazdu, który ma taki gaźnik, nie ma potrzeby, aby przejść skomplikowaną i kosztowną procedurę instalacji wtrysku. Niektóre wskazówki pomogą wyregulować gaźnik z minimalnymi kosztami.
Trzeba
- – śrubokręt.
Instrukcja
1
W większości przypadków jest ustawiony fabrycznie gaźnik nie obsługuje stabilne obroty na biegu jałowym. Możliwa przyczyna tkwi w zbyt ubogą mieszankę. Odkręć śrubę jakości mieszanki paliwowej, aby wzbogacić ją. Regulacja zawartości CO w tym jest dopuszczalne w granicach 2%.
2
Jeśli ma miejsce zasysanie powietrza po przepustnicy, sprawdź tzw привалочную płaszczyznę gaźnika. Należy jednocześnie szczelność przyłącza próżniowego wzmacniacza, jego uszczelnienia, a także poprawność instalacji kolektora ssącego i jego uszczelki. W razie potrzeby przywrócić szczelność połączeń, ciągnąc łączniki lub po wymianie uszczelki.
3
Jeśli silnik gaśnie po spadku obrotów, wymień otwór na jego wariant, który ma większą przepustowość. Dodatkowo sprawdź działanie modułu sterowania i ustaw go pod nowy otwór.
4
W przypadku, gdy podgrzanie zimnego silnika przykryta klapą towarzyszy „zatoki”, najpierw rozgrzej silnik. Następnie całkowicie przykryć ssanie, wyciągając „niemierzalne”. Zwolnić nakrętkę na trzpieniu automatycznego regulatora przepustnicy. Teraz wyjmuj trzpień śrubokrętem, aż obroty nie osiągną 3000 obr/min. Dokręcić nakrętkę zabezpieczającą na trzpieniu.
5
Ciekawostką gaźnik, zwiększenie średnicy głównych dyfuzorów i dostosowując system pod nich. Takie posunięcie pomoże w jeszcze większym stopniu poprawić osiągi, jednak wymaga pewnych umiejętności i kwalifikacji. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności, skontaktuj się z pomocą w warsztacie samochodowym.
6
Jeśli standardowy gaźnik marki 083 sprawny i wyregulowany, ale dynamika samochodu nie spełnia, wymienić gaźnik na DAAZ 21073. Główną zaletą określonego modelu – oszczędność paliwa.
Kategoria:
Naprawa i serwis