Jak wymienić pasek ROZRZĄDU w „Ford Focus”

Producent zaleca wymianę paska ROZRZĄDU do samochodu Ford „Focus” nie rzadziej niż raz za co 60 000 km przebiegu. Ta procedura nie jest skomplikowana, więc można ją wykonać we własnym zakresie.

Jak wymienić pasek ROZRZĄDU w

Trzeba

  • – narzędzia do blokowania wałka i wału rozrządu;
  • – klucz nasadowy „10”;
  • – maszynowe zwykłe, klucze lub mechaniczne w standardzie drukującej „na 8”;
  • – rękawice bawełniane;
  • – nowy pasek ROZRZĄDU.

Instrukcja

1
Ustawić maszynę na płaskiej powierzchni. Otwórz maskę i znajdź pasek napędu kompresora klimatyzacji. Delikatnie zdejmij ją i wyjmij. Zdemontować alternator, po odkręceniu wszystkie śruby mocujące go. Wykręcić dwie śruby łączące korpus zbiornika wyrównawczego i karoseria samochodu. Zbiornik delikatnie odsunąć. Przy tym nie trzeba zdejmować przewody.
2
Pod spód silnika należy ustawić podporę, po sprawdzeniu jej niezawodność. Zdjąć przednie prawy wspornik zawieszenia. W tym celu należy odkręcić nakrętki na wsporniku i śruby do mocowania do брызговику silnika. Odłącz koło pasowe pompy, wykręcając z każdego z elementów cztery śruby. Zdjąć wspornik silnika.
3
Zdemontować osłonę paska rozrządu. Do tego trzeba odkręcić osiem śrub trzymających ją. Przesunąć dźwignię skrzyni biegów w położenie neutralne. Przewiń wał korbowy tak, aby znaczniki dystrybutorów gazu mechanizmów znalazły się na jednym poziomie. Znajdź na bloku silnika pokrywę, wyjmij ją i włóż w otwór na trzpień do ustalania wału korbowego.
4
Zaznacz w rowki dystrybutorów gazu mechanizmów blokujący urządzenie. Przesuń ramię mechanicznej transmisji w pozycji czwartego transmisji i włączyć hamulec postojowy. Jeśli masz automatyczna skrzynia biegów, ustaw uchwyt w pozycji parking. To pozwoli uniknąć ruch obrotowy wału korbowego.
5
Zdejmij koło pasowe, wykręcając śrubę mocowania. Odkręć trzy śruby na dolnej pokrywie paska ROZRZĄDU i zdjąć ją. Trochę poluzować poziom napięcia paska ROZRZĄDU. Zdjąć stary pasek z zębatych i rolek. Załóż nowy pasek i sprawdzić poprawność instalacji. Wyjąć sworzeń z otworu w bloku silnika i włóż zaślepkę. Zdemontować urządzenia blokujące z dystrybutorów gazu mechanizmów. Ustawić dźwignię skrzyni biegów z powrotem w położenie neutralne. Dalej wykonać montaż w odwrotnej stanie.
6
Zbierz wszystkie części w odwrotnej kolejności i uruchom silnik.
logo
Article Categories:
Naprawa i serwis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *