Powodów do wymiany paska ROZRZĄDU (rozrządu) do samochodu marki Hyundai może być kilka: pęknięcia, łzy lub inne uszkodzenia i po tym, jak przebieg auta osiągnął 60 tys. km. W każdym razie, usuwania i wymiany paska ROZRZĄDU powinna poprzedzać dokładna kontrola.
Trzeba
- – klucze;
- – wkrętak;
- – nóż stolarski.
Instrukcja
1
Do wymiany rozrządu samochód umieścić na wieżę widokową pit lub wiadukt. Za pomocą klucza 10 poluzować cztery śruby na kole pasowym pompy płynu chłodzącego. Po tym możesz usunąć sam pasek i akcesoria – napędy alternatora, sprężarki klimatyzacji i pompa wspomagania układu kierowniczego.
2
Dalej w pełni откручиваете śruby i zdejmujemy górną pokrywę. Za pomocą klucza 22, poluzuj śrubę, którym mocuje się koło pasowe wału korbowego. Jeśli masz samochód z manualną skrzynią biegów, to poproś kogoś przytrzymać pedał hamulca przy włączonym biegu, aby nie проворачивался wał korbowy.
3
Ustaw tłok w górnym martwym punkcie, obracając wał korbowy, aż nie zgadza się ze znakiem w kształcie litery „T”. Gdy znacznik na łożysku wałka rozrządu pokrywa się z otworem w зубчатом kole pasowym wałka rozrządu, odkręcić śruby, zdjąć koło pasowe wału korbowego, ochronną tarczę i pokrywę.
4
Kluczem 10 poluzować śruby mocowania pokrywy dolnej, a kluczem do 12 zmniejszyć dokręcenie śruby regulacyjnej i śruby. Następnie, wyciągając śrubokręt pomiędzy rolką i tulejką, przekręć aż do oporu w lewo uchwyt napinacza i poluzować naciąg paska i dokręcić śrubę.
5
Wtedy z pomocą wkrętaka wyjąć z obudowy pompy oleju koniec sprężyny, poluzować śrubę mocującą wspornik i ostrożnie zdjąć napinacz. Przy wymianie odniesienia rolki również potrzebował klucz na 12. Odkręcić śrubę mocującą i zdjąć tarczę.
6
Instalację należy wykonać w odwrotnej kolejności. Przed tym, jak ustawić pasek, należy sprawdzić, aby instalacyjne tagi wału korbowego i wałka rozrządu pokrywają się ze sobą. Teraz założyć pasek na koło pasowe wału korbowego na wałek rozrządu w taki sposób, aby ze strony odniesienia filmowego część pasa była napięta.
7
Następnie poluzuj śruba mocująca wspornika napinacza rolkowego i śruba regulacyjna. Podczas tej operacji napinacza zablokuje się w położeniu roboczym, i pasek znajdzie napięcie. Obrócić wał korbowy dwa razy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, za pomocą mocująca śruba koła pasowego.
Kategoria:
Naprawa i serwis