Jak wykonywać Mozarta

Mozart – austriacki kompozytor, pochodzący z Salzburga, jeden z twórców wiedeńskiej klasycznej szkoły. Oprócz performing osiągnięć, stał się pionierem i reformatorów opery: jest to jeden z pierwszych kompozytorów, którzy zaczęli pisać w języku włoskim, a w języku niemieckim.

Jak wykonywać Mozarta

Trzeba

  • – instrument muzyczny;
  • – podstawowe umiejętności wykonania;
  • – szkoleniowo-edukacyjne, skierowane do wykonania na danym instrumencie.

Instrukcja

1
Redakcjo – zaledwie 35 lat – Mozart zdążył zostawić po sobie ślad we wszystkich gatunkach, powstałym w tym czasie: kantaty, sonaty, ody, duchowo-muzyka chóralna, symfonii, komorowo-instrumentalne dzieła, utwory wokalne i inne. Ale najważniejsze miejsce w jego twórczości zajmują muzyczno-dramatyczne w ojczystym języku.
2
Wczesne dzieła Mozarta charakteryzują się łatwością i zabawny. W porównaniu z биографическими faktami ta radość staje się zrozumiały: austriacki wunderkind pomyślny, mu рукоплещет cała Europa, jego muzyki słucha cesarz. Ale porażki zostawić swój ślad. Z czasem muzyka Mozarta zyskuje odcień трагичности, a spojrzenie ocenia postępowanie głównego bohatera zmienia się z beztroskiego na filozoficznie-nieobecny.
3
Jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak grać Mozarta, nie, i nie chodzi o sprzecznościach wśród pedagogów i artystów, a w instrumencie, dla którego została napisana muzyka. Aby opanować tajniki wykonania na danym instrumencie, czy to fortepian, skrzypce lub flet zwrócić się do doświadczonego nauczyciel. W każdym razie bez jego pomocy odtwarzanie muzyki zamienia się w mechaniczne odtwarzanie muzyki i nie przekazuje ani ducha epoki, ani nastroje kompozytora.
4
Czytaj pisma na metodologii gry na swoim instrumencie. W szczególności, opis wykonania клавирных dzieł Mozarta studiował znany pedagog R. Нейгауз. Zwracał uwagę swoich uczniów na педализацию i domagał się krótkiej prostej pedału (ściśle na silną część i szybki demontaż). Wykonawcy моцартовских dzieł na innych instrumentach zwracają się do mistrzów swojej sfery.
5
Istnieją jednak pewne wspólne cechy, które są ważne, aby wziąć pod uwagę do gry na dowolnym instrumencie. Akcenty są realizowane według zasad klasycznej szkoły. Tak, форшлаги i inne ozdoby zaczynają się na silną część (dla porównania w romantycznej muzyce są rozgrywane są jakby ich затакта). Ligi, które łączą parzyste nuty są odtwarzane z akcentem na pierwszą nutę i „odbicia” na drugi (podobnie ударению na pierwszą sylabę i lekkiej безударному). I nie ma znaczenia, czy gra pierwsza nuta ligi na silną część lub na słabą (choć, co do zasady, syncope w muzyce Mozarta nie).
6
Гаммообразные fragmenty, ukazujące wirtuozerii i płynność wykonawcy, zasługują na szczególną uwagę. Разучивайте je w zwolnionym tempie, obserwując budowy perfekcyjnie równych jezdni czas trwania i dynamikę. Pomimo trudności, efekt ich wykonania powinien być taki sam, jak i muzyka Mozarta – lekkie, przewiewne, jakby nie dokłada wysiłków.
7
Muzyka Mozarta obfituje хрестоматийными uderzeniami: złote секвенциями, złotymi uderzeniami francuski rogi, itp Podkreślić ich, co tłoczone, ale nie wolno nimi dzwonek.
logo
Kategoria:
Muzyka

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.