Неотрегулированное zapłon może być przyczyną trudności z uruchomieniem i nierównej pracy silnika, spalania stukowego i czarnego wylotu spalin z rury. Długotrwała praca auta z nieprawidłowo funkcjonującym układem zapłonu może być wyjściem z eksploatacji elementów i podzespołów mechanizmu korbowego, systemów wtrysku katalizatora. A tymczasem, aby ustawić zapłon nie wymaga dużo czasu ani doświadczenia w авторемонте.
Trzeba
- – zestaw kluczy;
- – stroboskop;
- – biała farba lub token
Instrukcja
1
Przed sprawdzeniem i regulacją zapłonu sprawdź jej poprawność i sprawność wszystkich jej składników. Sprawdź poprawność regulacji układu paliwowego, a mianowicie wartość obrotów biegu jałowego i jakość mieszanki paliwowo-powietrznej. Wyłącz klimatyzację. Wyjmij korek otworu otwory na obudowie sprzęgła.
2
Obrócić wał korbowy. Można to zrobić na jeden z trzech sposobów: chwycić ręką za koło pasowe i obrócić wał korbowy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, włączyć 5 prędkości w skrzyni biegów i przesunąć samochód, spędzać czas przednie koła, włączyć bieg i obróć jedno z kół.
3
Obrócić wał korbowy, aż instalacyjne oznaczenia na kole zamachowym nie będą widoczne w otwory inspekcyjne i obudowy sprzęgła. Białą farbą lub markerem nanieść znak na kole zamachowym i na V-kształtnej przekroju, znajdującym się na dole osłony otworu. Włącz silnik, należy ogrzać go do temperatury roboczej i ponownie wyłączyć. Podłączyć stroboskop zgodnie z instrukcją do niego.
4
Na silniku PB, PF i 2E odłącz niebieski wtyczkę i czujnik temperatury, obroty silnika ustawić w okolicach 2000-2500 obr./min. W silniku RP wyłączyć i wyłączyć korkiem wąż podciśnieniowy vacuum regulatora wyprzedzenia zapłonu, silnik uruchom w trybie biegu jałowego. Na silniku KR nic wyłączać nie trzeba, po prostu dajcie mu pracować na biegu jałowym. Na silniku 9A sprawdź kody błędów i w razie potrzeby usuń je, po czym zaznacz pracę silnika na biegu jałowym.
5
Światło lampy-lampy błyskowe skieruj się w otwory inspekcyjne i obudowy sprzęgła. Przy prawidłowo ustawionym zapłonie naniesiona przez ciebie znak na kole zamachowym совместится się ze znacznikiem na скулобразном przekroju, znajdującym się na dole osłony otworów.
6
Jeśli zapłon ustawione prawidłowo, można dostosować jego kąt. Do tego celu należy poluzować śrubę mocującą uchwyt rozdzielacza i obrócić obudowę tak, aby etykiety były współosiowe. Obudowa po tym zabezpieczyć śrubą.
7
Wyłącz silnik. Otwory inspekcyjne i zamknąć korkiem. Wyłącz i odłóż stroboskop. Ponownie podłącz czujnik temperatury i próżni przewód regulatora wyprzedzenia zapłonu.
Kategoria:
Naprawa i serwis