Dla właściwego ustawienia silnika Ford „Transit” bardzo ważne jest, aby prawidłowo ustawić zapłon. Od tego zależy jak moc i wydajność silnika. Ponadto, bez prawidłowo ustawionego zapłonu nie można naprawić lub diagnozować system zasilania. W celu przeprowadzenia regulacji potrzebny jest stroboskop i kieszonkowy dla danego modelu silnika.
Trzeba
- – stroboskop;
- – klucze;
- – wąż
Instrukcja
1
W pierwszej kolejności sprawdź poprawność działania pompy, regulatora wyprzedzenia zapłonu. W latach 80-tych i początku 90-tych na samochody Ford „Transit” rzuciło mechaniczne systemy sterowania zapłonem. Takie konstrukcje okazały się zawodne, a od połowy lat 90-tych zaczęły być stosowane nieuregulowanych automatyczne bloki ze sterowaniem elektronicznym zapłonem.
2
Niezależnie od konstrukcji rozdzielacza zapłonu, jego sprawność jest sprawdzana za pomocą rurki zasilania podciśnienie. W celu sprawdzenia należy uruchomić silnik i pozostawić go do temperatury roboczej na biegu jałowym. Następnie, nie zmieniając obrotów silnika, odłącz rurze próżniowej od króćca regulatora. Następnie wyjęcie do przyłącza jakąś rurkę z miękkiego materiału, utwórz z jej pomocą próżni. Obroty silnika powinny wzrosnąć na 100-200 obr/min, co oznacza, że regulator podciśnienia sprawny.
3
Sprawdzenie działania regulatora podciśnienia – bardzo ważne, procedura przed regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu. Tracąc tym momencie, oferowane zapłon może być błędna. Niestety, ten błąd często popełniają pracownicy warsztatów. Podłączyć stroboskop do silnika tak, jak to opisano w dołączonej do niego instrukcji. W większości przypadków do jego podłączenia podłącz przewody do zacisków akumulatora, nie zaniedbując biegunowości. uzwojenie silnika indukcyjnego czujnika załóż na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra.
4
Na silniku znajdź instalacyjne etykiety lub dźwignię na skali. Szukajcie ich na kole pasowym wału korbowego w przedniej części zespołu napędowego lub w oknie nad kołem zamachowym. Często etykiety te są ukryte pod grubą warstwą brudu i rdzy, więc oczyścić te miejsca, a w razie potrzeby – подкрасьте etykiety. Jeśli silnik zdążył ostygnąć, uruchom go i pozostawić ponownie. Po to zostaw pracować na biegu jałowym. Przewód podciśnieniowy idący do wyłącznika, odłącz i wyłączyć. Lampę błyskową strobe skieruj na instalacyjne etykiety lub osi. Przy prawidłowo wystawionym zapłonie tagi wału korbowego i koła zamachowego muszą być prawidłowo wyrównane.
5
Jeśli kąt wyprzedzenia zapłonu zestrzelony i etykiety nie są połączone, poluzuj śrubę rozdzielacza, uprzednio odkręcając nakrętkę kontrującą. Obrót obudowy rozdzielacza w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara lub przeciwko niej, osiągnąć pełnego zgrania znaczników na коленвале i kole zamachowym.
6
Udaj się na krótką wycieczkę, aby sprawdzić poprawność ustawień. Detonacja silnika jest dozwolone tylko przy ostrym przyspieszaniu i na długości nie powinna wynosić więcej niż 1 s. Jeśli układ zasilania silnika tylko że z naprawy, detonacja może pojawić się i przy prawidłowo wystawionym zapłonie. W takim przypadku należy dokonać получасовую podróż, zanim zebrane nagar w cylindrach całkowicie się spali. Jeśli po takiej podróży detonacja nie zniknie, należy zainstalować późniejszym kąt wyprzedzenia zapłonu.
Kategoria:
Naprawa i serwis