Jak ustawić zapłon na Oke

Jeśli samochód Oka nie uruchomi się za pierwszym razem, to trzeba prawidłowo ustawić zapłon. Również sprawność zapłonu wpływa na zużycie paliwa i na ogólną dynamikę samochodu.

Jak ustawić zapłon na Oke

Instrukcja

1
Na początek wyczyść filtr powietrza. Sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu należy tylko na biegu jałowym silnika. Prędkość obrotowa wału korbowego musi być 820-900 min–1. Kąt wyprzedzenia nie powinny odbiegać o więcej niż 1° od górnego martwego punktu.
2
Jeśli kąt wyprzedzenia ustawiony prawidłowo, to doprowadzi do przegrzania silnika. Również samochód, rozwija pełną moc. W niektórych przypadkach pojawia się detonacja.
3
Do wystawienia zapłonu należy połączyć ryzyko na kole zamachowym ze średnim podział na skali. Pierwszą ryzyko można znaleźć na kole zamachowym. Druga ryzyka znajduje się na osi tylnego uszczelniacza wału korbowego. W tym momencie tłok pierwszego cylindra będzie znajdować się w górnym martwym punkcie. Każdy podział na skali odpowiada 2° obrotu wału korbowego.
4
Zapłon można również ustawić według tagów, które znajdują się na kole pasowym przewody alternatora, a także na przedniej pokrywie paska rozrządu. Długa etykieta będzie pasował do instalacji pierwszego cylindra w górnym martwym punkcie. Krótka etykieta spełnia опережению zapłonu na 5° obrotu wału korbowego. Według tagów często wystawiają zapłon na stoisku.
5
Najpierw należy odłączyć przewód od regulatora podciśnienia. Następnie zdjąć nasadkę ze świecy pierwszego cylindra. Trzeba go podłączyć do czujnika strobo. Koniecznie przeczytaj instrukcję obsługi dołączoną do urządzenia.
6
Następnie zdjąć z klapy obudowy sprzęgła gumową zaślepkę. Skieruj strumień światła w drzwiach obudowy sprzęgła. Jeżeli w momencie zapłonu jest ustawiony prawidłowo, to etykieta będzie znajdować się między średnim podział 2 stopnie i poprzednim podział 3. W przeciwnym razie trzeba zająć się regulacją momentu zapłonu.
7
Trzeba w pierwszej kolejności odkręcić trzy nakrętki mocujące czujnik momentu świece. W celu zwiększenia kąta wyprzedzenia zapłonu przekręcić w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Aby go zmniejszyć, obrócić obudowę w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Po regulacji dobrze dokręcić nakrętki mocowania czujnika.
logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.