Jak sprawdzić, czy iskry

Spark absolutorium stosowany w silnikach spalinowych. Występuje on w świecy zapłonowej i rozpala powietrzno-бензиновую mieszanka w cylindrze. Jeżeli silnik nie uruchomi się, w większości przypadków jest to związane z zaburzeniami pracy akumulatora okablowania i zanikiem lub osłabienie iskry.

Jak sprawdzić, czy iskry

Trzeba

  • – świecznik klucz;
  • – zestaw narzędzi;
  • – szczotka do czyszczenia świec;
  • – trzpienie pomiarowe do sprawdzania luzu.

Instrukcja

1
Upewnij się, że problem z iskrą na świecach. W tym celu należy zdjąć przewód od każdej świecy. Ustaw jego końcówka w odległości 5-6 mm od każdego niemalowanej części silnika (to będzie masa). Przy проворачивании rozrusznika między przewodem a masą powinna wsunąć potężny синеватая iskra. To znaczy, że problem ze świecami. Jeśli jej nie ma – problem w układzie elektrycznym samochodu.
2
Odłączyć przewody wysokiego napięcia od świec zapłonowych. Specjalnym kluczem (to się nazywa świecznik) wykręć wszystkie świece z cylindrów. Nawija się je w jednym rzędzie неизолированной drutem za przewodzące części, które dotyczyły cylindrów. Kontakt musi być gęsta. Wolną część drutu bezpiecznie zamocować na masie pojazdu. Jej może każda część silnika nie pokryte farbą lub zabezpieczyć przed korozją. Ponownie załóż świece przewody wysokiego napięcia.
3
Obrócić wał korbowy silnika rozrusznikiem. Normalna iskra powinna wsunąć pomiędzy elektrodami świecy ze stałą częstotliwością i amplitudą. Ona powinna mieć kolor fioletowy, być stosunkowo grube (średnica musi być wizualnie jest porównywalny ze średnicą elektrody), wyraźnie celując przy rozładowaniu. Taka iskra powinna być na każdej świecy.
4
Cienka нитевидная iskra mówi o awarii układu zapłonowego. Należy sprawdzić, czy świece. Elektrody mogą być pokryte нагаром, оплавлены lub zakopane (pokryte olejem lub paliwem). Moczyć świece w nafcie i usuń nagar szczotką z drutu miedzianego. Jeśli elektrody są uszkodzone, wymień świecę.
5
Specjalnym czujnikiem sprawdź przerwę między elektrodami. Powinien on wynosić 0,8-0,95 mm. Jeśli jest więcej lub mniej, wchodzisz na bocznej elektrody. Rób to specjalnym kluczem, to pozwoli zachować świecę w jednym kawałku. Nie należy zagiąć centralna elektroda, to doprowadzi do uszkodzenia świecy.
6
Słaba iskra na wszystkich czterech świecach może być spowodowany słabością baterii. Naładuj go i sprawdź gęstość elektrolitu. Bardzo rzadko brak iskry może być spowodowane awarią wysokiego napięcia cewki zapłonowej. Aby się o tym przekonać, zrób przerwę na świecy około 4 mm. Jeśli проворачивании rozrusznika nie występuje silnej iskry, wymień cewkę.
logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.