Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu

Jednym z problemów инжекторного silnika – uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu. Przy tym na desce rozdzielczej zapala się kontrolka Chek, silnik zaczyna pracować niestabilny, z przerwami. W celu sprawdzenia tego czujnika jest potrzebny tester lub multimetr.

Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu

Trzeba

  • – tester (miernik)

Instrukcja

1
Znajdź na głowicy silnika pokrętło gniazdo z czujnikiem położenia wałka rozrządu (ДПРВ). Sprawdź uszczelkę pod kątem uszkodzeń. Upewnij się, że na obudowie czujnika i зубчатом wirniku również żadnych uszkodzeń i metalowe cząstki.
2
Upewniając się, że zapłon w samochodzie jest wyłączony, odłącz od czujnika idące do niego przewody zasilania i sterowania silnikiem. Zazwyczaj mocowane są te przewody standardowe złącza, więc do przerwania przewodów, wystarczy nacisnąć uchwyt klocki. Zwróć uwagę na złącze przewodów. On musi mieć trzy kontaktu: pozytywny główny kontakt (plus), masowy kontakt (minus) i zestyk mocy.
3
Włącz zapłon samochodu. Za pomocą woltomierza (testera) zmierz napięcie na dodatnim przewodzie czujnika położenia wałka rozrządu. Przy tym negatywnego poziomu urządzenia należy podłączać do masy silnika. Zmierzona w ten sposób napięcie musi odpowiadać napięciu na zaciskach akumulatora. Jeśli zmierzone napięcie nie odpowiada питающему, to znaczy, że obwód zasilania czujnika jest uszkodzony. Dokładnie w ten sam sposób zmierzyć napięcie na styku masy czujnika. Ono musi być równa zero.
4
Podłącz dodatni i ujemny przewody ДПРВ. Po podłączeniu średniej (sygnałowego) przewody czujnika należy wykonać to połączenie przez woltomierz (tester). Innymi słowy, jeden z trzpieni pomiarowych woltomierza powinien dotyczyć sygnału wyjściowego czujnika, z drugiej – alarmu wejścia układu sterowania silnikiem. W większości przypadków będzie musiał przeciąć przewód i do końców obnażonego przewodów podłączyć tester.
5
Przewiń silnik z pomocą стратера. Sprawny czujnik powinien pokazywać wahania napięcia od zera do 5 volt. Jeśli czujnik jest uszkodzony, wymień go na nowy. W tym celu odłączyć wszystkie przewody, odkręcić śrubę jego mocowania i wyjąć ДПРВ z instalacji gniazda. Instalację nowego czujnika przesuń palcem w odwrotnej kolejności. Moment dokręcenia śruby mocującej musi być 10 Nm. Nie zapomnij, aby zainstalować gumowy pierścień uszczelniający wału w miejscu połączenia czujnika i głowicy.
logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.