Jak sprawdzić czujnik fazy

Czujnik fazy w samochodzie znajduje się na pokrywie pompy oleju. Wydaje kontrolera oka dowiedzieć się wszystkiego o położeniu kątowym wału korbowego i momencie przejścia tłokami pierwszego i drugiego cylindra. Podczas pokonywania ubytki na зубьях западающего dysku na kole pasowym alternatora obok czujnika w nim generowane odniesienia impuls synchronizacji. Do wyjęcia i sprawdzenia czujnika należy wykonać następujące czynności.

Jak sprawdzić czujnik fazy

Trzeba

  • – klucz 10;
  • – płaski śrubokręt;
  • – multimetr;
  • – мегомметр.

Instrukcja

1
Postawić samochód na wieżę widokową pit lub wiadukt, tak jak dostać się do czujnika fazy wygodniejsze od dołu. Wyłączyć zapłon samochodu. Odłącz przewód od ujemnego akumulatora. Zdemontować osłonę silnika od dołu, odkręcając śrubokrętem cztery śruby na pokrywie. Dostęp do масляному pompy silnika otwarty. Czujnik fazy (wyciągi z filtrem oleju pompy.
2
Odłączyć złącze czujnika fazy. Odkręcić kluczem 10 śruba mocowania. Wyjąć czujnik ze wspornika pokrywy pompy oleju. Teraz należy go sprawdzić.
3
Zrób badanie zewnętrznych czujnika, identyfikacja uszkodzenia obudowy, sedno, zaciskowych i jego kontaktów. Oczyścić styki спирто-benzynowej mieszaniną. Wyczyścić rdzeń czujnika od metalowych cząstek i zanieczyszczeń.
4
Zmierzyć oporność czujnika za pomocą miernika uniwersalnego. Włącznik urządzenia w pozycji 2000 Ohm. Podłącz styki urządzenia do czujnika. Rezystancja sprawnego czujnika powinno być w granicach 550-750 Ohm (dane dla samochodu VAZ-2109). Kontrola powinna odbywać się w temperaturze 22±2оС, przy tym należy zwrócić uwagę na dokładność urządzenia pomiarowego.
5
Sprawdź indukcyjność uzwojenia czujnika między stykami pierwszej i drugiej klocki za pomocą miernika R (L, C drodze ekspresowej e7-8) o częstotliwości 1khz. Wartość indukcyjności musi znajdować się w obrębie 200-420 mhz.
6
Pomiar rezystancji izolacji czujnika pomiędzy rdzeniem i kontaktami z pierwszej i drugiej klocki za pomocą próbnika izolacji Ф4108/1. Wartość rezystancja nie może być mniejsza niż 20 Mω przy napięciu 500 W.
7
Wymienić uszkodzony czujnik fazy nowym. Zainstaluj go na pokrywę pompy oleju w odwrotnej kolejności. Zamocuj pokrywkę ochrony silnika.
Należy zwrócić uwagę
Kontrola działania czujnika fazy można zrobić na biegu jałowym silnika częstotliwość impulsów na wtryskiwaczu. Sprawny czujnik fazy daje częstotliwość 6-7 Hz, uszkodzony – 12-14 Hz.

logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.