Jak sprawdzić czujnik halla na WAZ

Bezdotykowy system zapłonu samochodów VAZ składa się z czujnika Halla, przełącznik cewki rozdzielacza (tramblera). Dlatego w diagnostyce układu zapłonowego kolejno sprawdzane są wszystkie jej składniki na działanie. Sam czujnik Halla można sprawdzić na kilka sposobów.

Jak sprawdzić czujnik halla na WAZ

Trzeba

  • – urządzenia AZ-1 i MG-1;
  • – woltomierz i rezystor 2 kom

Instrukcja

1
Sprawdź działanie czujnika Halla za pomocą przyrządów AZ-1 i MG-1 w następujący sposób. Urządzenie MD-1 podłącz zamiast przełącznika, włączyć zapłon, ale sam silnik nie obracać wałem korbowym. Stan włączenia diody P będzie sygnalizować o sprawności zamku i przekaźnik zapłonu. Spalanie diody led Do mówi o sprawności cewki zapłonowej. Włączyć rozrusznik. Jeśli dioda D migać, oznacza to, że czujnik Halla sprawny. Jeśli dioda D nie będzie migał, podłącz urządzenie AZ-1 zamiast czujnika Halla. Urządzenie zastąpi wydany awaria czujnik i pozwoli kontynuować ruch z prędkością do 90 km/h. Загоревшийся na nim wskaźnik mówi o gotowości urządzenia do pracy. Wyłączony wskaźnik wskazuje na uszkodzenie przewodów.
2
Sprawdź działanie czujnika Halla za pomocą woltomierza i rezystora na 2 kom. W tym celu należy zdjąć rozdzielacz zapłonu i podłącz do niego woltomierz i opór tak, jak to pokazano na rysunku. Podłącz zasilanie napięciem 10-12 W. Aby woltomierz dawał prawidłowe odczyty, jego limit pomiarów musi być nie mniej niż 15 W, a opór wewnętrzny musi być nie mniej niż 100 kw. Zacznij powoli obracać wał rozrządczy. Wskazania woltomierza powinny znacznie różnić od minimalnych do maksymalnych. Przy tym minimalne napięcie powinno być nie więcej niż 0,4 W, a maksymalna różnić się od zasilającego więcej niż 3 W.
3
W przypadku braku jakichkolwiek przyrządów i w warunkach drogowych sprawdzić działanie czujnika Halla prymitywny sposób za pomocą świecy zapłonowej. Wykręcić jedną ze świec i stawia ją na silnik. Włącz zapłon i sprawdź zasilanie na obu stykach cewki zapłonowej. Następnie wyjmij główny przewód z pokrywy tramblera i wsuń go między rurkami cylindra tak, aby gołe kontakt był na расстоянии5-10 mm od obudowy cylindra. Za pomocą odcinka przewodu podłączyć centralny kontakt tramblera i zacisk z biegunem ujemnym akumulatora. Jeśli wystąpi iskra między korpusem pompy hamulcowej i протянутым do niego przewodem czujnik Halla jest uszkodzony. Wszystkie kontrole należy wykonywać przy włączonym zapłonie.
4
Nowy czujnik Halla podczas instalacji należy sprawdzić w następujący sposób. Włóż go do gniazda, włączyć zapłon, a następnie przesuń metalową płytą przez szczelinę. Jeśli slip iskra między przewodem i płytą, czujnik jest sprawny.
logo
Article Categories:
Naprawa i serwis

Comments are closed.