Niestabilna praca silnika w samochodach WAZONY mogą być związane z zaburzeniami formowania impulsów centralki zapłonu. Dlatego należy jak najczęściej sprawdzać urządzenie.
Instrukcja
1
Należy pamiętać, że pełną kontrolę parametrów centralki zapłonu należy dokonywać wyłącznie na przeznaczonym do tego sprzęcie i z wykorzystaniem oscyloskopu. Jeśli masz zamiar wykonywania jej w domu, to uda ci się sprawdzić tylko kształtowanie impulsów urządzenia i ich dopływ na pierwotną uzwojenia w cewce indukcyjności.
2
Podnieś maskę i odłącz dołączony do zacisku „Do” brązowy przewód, drugi, którego koniec znajduje się na wyjściu przełącznika „1”. Podłącz lampkę kontrolną do zacisku „Do” z jednego końca, a z drugiego – do gdy od niej brązowego przewodu. Zrób połączenie szeregowe wskaźnika napięcia do zasilania uzwojenia pierwotnego.
3
Włącz zapłon i obrócić rozrusznikiem kilka sekund wał korbowy silnika. Lampa na tym etapie musi to zadziałać, to zgasnąć. Przy jednakowej częstotliwości jej świecenia można sądzić o tym, że przełącznik jest w pełni poprawione. W przypadku chaotycznej kolejności lamp błyskowych lub nieobecności na spirali wskaźnika należy dokonać wymiany sprzętu.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli silnik można odpalić tylko na krótki czas, po czym gaśnie, to należy sprawdzić w celu wykrycia przegrzania tranzystory, które wchodzą w skład elektronicznego przełącznika. Jeśli któreś z nich się przegrzewa, spróbuj zwiększyć wartość odpowiedniego rezystora. Jeśli przegrzania nie występuje, sprawdź je w stanie nienaruszonym, nie zapominając o elementach systemu ochrony.
Porada
Należy czyścić okresowo od kurzu obudowa przełącznika zapłonu. Jest on wykonany ze specjalnego stopu, który posiada wyższą przewodnością cieplną. W związku z tym urządzenie emituje duże ilości energii cieplnej w trakcie pracy silnika. Stałą opiekę nad urządzeniem pozwoli uniknąć jego przegrzania i uszkodzenia.
Kategoria:
Naprawa i serwis