Praktycznie każdy człowiek na pewnym etapie kariery miał problemy z pracodawcą. I jeśli u kogoś, to tylko osobista niechęć i niezrozumienie, to w niektórych przypadkach problemy mogą być naprawdę poważne – w nieregularnych godzinach, niepłacenie wyrobiła głównej. Nie warto w milczeniu znosić sytuację i nadzieję na najlepsze. Napisz skargę do pracodawcy i zapisz swoje wymagania.
Instrukcja
1
Znajdź ludzi o podobnych poglądach. Im więcej niezadowolonych zbierzesz, tym łatwiej będzie udowodnić, że się myle przełożonych. Ponadto, tak będzie bezpieczniej: jest mało prawdopodobne, szef w przypływie gniewu zwolni połowę swojego zespołu.
2
W swojej roszczenia opisz szczegółowo, co ci się nie podoba, jakie elementy kodeksu pracy zostały naruszone przez pracodawcę, jakie są twoje prawa zostały uciśniętych. Jeśli masz jakieś dokumenty (umowa o pracę, kartę ewidencji czasu pracy, harmonogram urlopów, opis stanowiska pracy instrukcja), potwierdzające to, należy dołączyć je do wniosku.
3
Opisz, jakie straty poniosły z powodu naruszenia przez pracodawcę przepisów. Na przykład, ze względu na opóźnienia wyrobiła płyty, nie byli w stanie na czas spłacić kredyt za samochód, lub z powodu odchyleń terminów urlopu masz zaginęła wycieczka do Tajlandii. W ten sposób można liczyć nie tylko na wypłatę legalnej pensji, ale i do odszkodowania strat.
4
Określ ramy czasowe, w których twoja reklamacja powinna być rozpatrzona. Na przykład, jeśli sytuacja nie zostanie rozwiązany w ciągu dziesięciu dni, napiszesz skargę do inspekcji pracy. Po tym wszyscy solidarni z wami pracownicy muszą umieścić swoje podpisy pod dokumentem.
5
Jeśli w ciągu określonego okresu czasu sytuacja się nie zmieniła, śmiało wysyłaj reklamację w pracy skarbowego. Można to zrobić osobiście, przekazując dokumenty w ręce inspektorowi (ten będzie umieścić swój podpis i datę, kiedy dokumenty zostały złożone, na drugim egzemplarzu, który zostanie u ciebie), a także wysyłając wniosek listem poleconym. Inspekcja pracy jest zobowiązana w ciągu miesiąca rozważyć twoją skargę, skierować prowizji do biura i podjąć działania w przypadku potwierdzenia zasadności reklamacji. Twój szef może grozić kara grzywny lub pozbawienia wolności.
Kategoria:
Relacje z pracodawcą