Jak zwrotu uszkodzonego towaru

Na straży interesów i praw nabywców warto ustawa o ochronie praw konsumentów. Użytkownik może odzyskać nawet towar wysokiej jakości, który nie przystąpił lub po prostu nie podobał mi się po bliższym przyjrzeniu. Tym bardziej, zawsze możesz zrezygnować z zakupu, jeśli okazało się wadliwych, żądając od sklepu zwrotu zapłaconej kwoty.

Jak zwrotu uszkodzonego towaru

Instrukcja

1
Jeśli wymienić wadliwe urządzenie można i w sklepie, i w fabryce producenta, to zwrotu uszkodzonego towaru można tylko sprzedawcy. Zwrot wadliwego produktu na prawniczym języku kwalifikuje się jako odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży. O tym fakcie i żądania zwrotu zapłaconej kwoty należy zgłosić kierownictwu sklepu lub innego punktu sprzedaży, w którym został zakupiony towar, w formie pisemnej. Jest to wymóg pisane w formie oświadczenia na zwykłej kartce papieru.
2
W prawym górnym rogu należy podać stanowisko kierownika i nazwa sklepu, swoje nazwisko, inicjały, adres i telefon kontaktowy. Następnie na środku wiersza z dużej litery napisać tytuł „Oświadczenie”, po którym w dowolnej formie opis jego istotą.
3
W treści wniosku należy określić, kiedy i gdzie został zakupiony towar. Podaj jego pełną nazwę z podaniem numeru artykułu lub marki. Możesz napisać, w jakich okolicznościach została wykryta usterka i w czym konkretnie jest ona wyrażana. Żądanie uznania umowy kupna-sprzedaży zakończony i zwrócić ci pieniądze.
4
Określ, w jaki sposób zwrotu kwoty dla ciebie najbardziej korzystne: może zwrot pieniędzy na wskazany w oświadczeniu adres pocztowy, gotówka przez kasie sklepu lub na swój rachunek w banku. W tym przypadku trzeba będzie w oświadczeniu podać dane banku: jego pełna nazwa, NIP, BIK, корреспондентский konto i numer twojego konta bankowego.
5
Pismo najlepiej wysłać do sklepu pocztą za potwierdzeniem odbioru. Zgodnie z artykułem 22 Ustawy o ochronie praw konsumentów, w ciągu 10 dni po otrzymaniu wniosku, podręcznik sklepu zaspokoić swoje roszczenie o zwrot kwoty zapłaconej za wadliwy towar.
Należy zwrócić uwagę
Brak paragonu, a w przypadku jego utraty nie jest podstawą do odmowy przyjęcia wadliwe urządzenie z powrotem i zwrócić ci pieniądze (pkt 5 art. 18 Ustawy).

Jeśli sklep nalega na przeprowadzeniu badania, to w okresie gwarancji odbywa się na koszt sklepu.

logo
Kategoria:
Różny

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.