Przy zakupie dużego agd należy być bardzo ostrożnym. Polecamy wcześniej sprawdzić działanie urządzenia i oceniać jego wygląd. To pozwoli zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze w tym przypadku, jeśli zdecydujesz się na zwrot towaru do sprzedawcy.
Trzeba
- – Dokumenty na lodówkę.
Instrukcja
1
Lodówka, jak i wiele innych dużych urządzeń gospodarstwa domowego, należą do kategorii zaawansowanych technicznie produktów. Oznacza to, że nie stosują się do nich niektóre akty prawne związane ze zwrotem towaru. Na początek upewnij się, że masz niezbędnej dokumentacji: paragonu, karty gwarancyjnej i tak dalej.
2
W przypadku wykrycia usterki masz dwie opcje: udać się do sklepu lub punktu serwisowego. Biorąc pod uwagę wymiary i waga lodówki, sprzedawca jest zobowiązany odebrać od ciebie i dostarczyć do CW za darmo. Problem w tym, że firma nie jest zobowiązana odebrać towar drobiazgowo. Jeśli nie chcesz czekać kilka dni, to sami zabierzcie lodówka do serwisu.
3
Po sprawdzeniu urządzenia muszą ci wydać opinię o tym, że lodówka nie nadaje się do naprawy. Skontaktuj się z tym wnioskiem do sklepu i zażądaj zwrotu pieniędzy wpłaconych za towar lub wymienić go na podobny model.
4
Jeśli towar podlega naprawie, to sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy. Wyjątek stanowią sytuacje, gdy czas naprawy znacznie się wydłużyły. Jeśli lodówka jest w punkcie serwisowym więcej trzydziestu dni, to można zażądać jego wymiany lub zwrotu pieniędzy.
5
Jeśli zakupiłeś lodówka zdalnie, na przykład skorzystali z usług sklepu internetowego, to masz prawo do zwrotu towaru w ciągu siedmiu dni od daty jego otrzymania. Pamiętaj o tym, że zasada ta działa tylko w przypadku, jeśli nie widzieli konkretny egzemplarz towaru do transakcji. Jeśli kupiłeś lodówkę w sklepie internetowym organizacji, znajdującej się w twoim mieście, i sprawdzili jego działanie przed wypłatą, to go zwrócić w ciągu tygodnia nie uda.
Kategoria:
Różny