Jak zmienić przewód hamulcowy elastyczny

System hamulcowy każdego samochodu musi znajdować się stale w dobrym stanie. Aby zapobiec pęknięcia i uszkodzenia gumowych przednich przewodów hamulcowych, należy je smarować smarem silikonowym i okresowo sprawdzać. Przy każdym podejrzeniu wady należy je natychmiast wymienić. Od tego zależy życie kierowcy i pasażerów.

Jak zmienić przewód hamulcowy elastyczny

Trzeba

  • – specjalny klucz 8 lub 10 do przewodów hamulcowych;
  • – słupska klucz;
  • – klucz 17, 14;
  • – przejrzysty виниловую słuchawkę;
  • – uszczelki miedziane podkładki;
  • – smar penetrujący;
  • – pojemnik pod spuszczanie starego płynu hamulcowego;
  • – nowy płyn hamulcowy klasy DOT-4).

Instrukcja

1
Przygotuj samochód do wykonywanych czynności. W tym celu należy ustawić samochód na równej powierzchni, umieścić podpory pod koła po przeciwnej stronie od вывешиваемого koła.
2
Podnieść podnośnikiem z przodu samochodu po lewej lub po prawej stronie. Zaparkuj auto na klocki, aby ona nie trzymała się na jednym podnośniku. Weź słupska klucz i zdejmij koło.
3
Zagruntować specjalnym smarem penetrującym wymienne śruby i elementy złączne układu hamulcowego. Zapewni to ich bardziej łatwe odkręcanie. Tę pracę należy wykonać wcześniej, aby smar mógł przeniknąć w głąb połączenia.
4
Wyjąć szczypcami mocujące wspornik zacisku węża w german touring car wsporniku. Przytrzymując kluczem 17 z drugiej strony końcówka zacisku węża, odkręć złączkę zacisk rury kluczem 10.
5
Wyciągnij przewód hamulcowy elastyczny z łącznika, na rurkę hamulcową załóż nasadkę ochronną młodszego złączki, aby uniknąć wycieku płynu hamulcowego. Odkręć kluczem „10” śruba do mocowania klamry, która rejestruje przewód hamulcowy elastyczny i zdejmij ją.
6
Weź klucz 14, odkręcić śruby mocowania zacisku węża i zdjąć wąż. Należy instalować nowego węża w odwrotnej kolejności. Przy tym należy wymienić uszczelki miedziane podkładki. Po zainstalowaniu nowego zacisku węża, wykonaj pompowania układu hamulcowego.
7
Dolać do odpowietrzania płynu hamulcowego do hamowania zbiornik do poziomu oznaczenia MAX. Zdjąć z króćca ochronną. Załóż na niego przezroczysty wąż, opuść ją w pojemniku z płynem hamulcowym. To pozwoli nie „ściągnąć” w układ hamulcowy powietrza podczas pompowania hamulców, ponadto, będzie widoczny powietrze wychodzące z niej.
8
Poproś pomocnika. On będzie naciskać pedału hamulca i przytrzymać w pozycji wciśniętej. Naciśnij trzy razy do oporu pedału hamulca. Przytrzymaj go w tej pozycji, jednocześnie kluczem na 8 lub 10 odkręcić króciec odpowietrzania. Zgromadzone powietrze będzie wychodzić w pojemniku z płynem. Wkręcić złączkę i powtórz operację jeszcze raz, aż całe powietrze nie wyjdzie z systemu. Uważaj i uzupełniać płyn hamulcowy zbiornik. Po zakończeniu, szczelnie wkręcić króciec odpowietrzania, podnieś słuchawkę, załóż nasadkę ochronną i ustaw koło na miejsce.
Należy zwrócić uwagę
Użyj do odpowietrzania i uzupełniania tylko tą markę płynu hamulcowego, który jest w tej chwili w systemie samochodu.

logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.