Jak wyprostować koło

Aby wyprostować koło maszyny, można zwrócić się do autoryzowanego centrum serwisowego lub zrobić to samodzielnie. Edycja koła polega na prostowaniu odlewu twardego. Z takim problemem najlepiej skontaktować się serwisy, gdzie znajduje się niezbędny sprzęt.

Jak wyprostować koło

Trzeba

  • – podnośnik;
  • – młot;
  • – młotek;
  • – woda.

Instrukcja

1
Najpierw zdemontować uszkodzone koło. Do tego trzeba podnieść samochód za pomocą podnośnika i ściągnąć koło z mocowań.
2
Umieścić koło na poziomej powierzchni. Lepiej na podłogę, gdyż z góry należy umieścić ciężar, bo w przeciwnym razie to od silnych uderzeń młotem będzie skakać po podłodze.
3
Teraz zrób „surową” pracę. Помятое miejsce na dysku выпрямляйте młotem. Jest to dość trudne, ponieważ dysk trudne w obróbce. Trzeba przyłożyć większą siłę uderzenia, aby uzyskać wynik. Dlatego nie bój się przesadzić i uderzyć zbyt mocno.
4
Następnie weź młotek i podstawiając go do krawędzi felgi od wewnętrznej strony płyty, a młotem подбивайте w młotowi, aby delikatnie poprawić błędy rażące pracy. „Ювелирную” edycję trzeba produkować, aż obręcz nie przyjmie kształt regularnego koła.
5
Teraz trzeba sprawdzić, nie przepuszcza czy wodę poprawione przez was koło. Do tego polejcie go wodą i obserwuj. Jeśli na powierzchni koła pojawią się bąbelki, to znaczy, że w tym miejscu koła jest rozszczelnienie, i trzeba подбивать młotkiem, aż pęcherzyki powietrza nie będzie lub oddać koło na прокатку w myjni. Jeśli pęcherzyków nie ma, to praca na wyprostowanie koła jest zakończona i można go umieścić w miejscu.
Należy zwrócić uwagę
Można nie zauważyć, że dysk koła już od dawna jest uszkodzony. Ale tak jeździć samochodem jest bardzo niebezpieczne. Wykryć uszkodzenia dysku, należy w następujący sposób: podczas jazdy samochód wchodzi w jakąś konkretną stronę, tam trzeba szukać felg. Samochód może i nie ślizgać, ale jeśli czujesz dyskomfort podczas jazdy, skoki maszyny, to dyski trzeba koniecznie sprawdzić.

Porada
Wielu kierowców uważa, że uszkodzone dyski lepiej nie naprawiać, a od razu wyrzucać. Rzecz w tym, że nawet po walcowaniu na stacji paliw, dysk zostanie uszkodzony. Ale już od najniższej toczenia. Po tak wykonanym wyrównania na dysku powstaje wiele mikropęknięć, które na mrozie lub przy uderzeniu koła dysk może się po prostu rozpaść.

logo
Article Categories:
Naprawa i serwis

Comments are closed.