W trakcie eksploatacji samochodu powoduje zmniejszenie gęstości zalanego w płynu chłodzącego silnik. Co prowadzi do utraty jej właściwości mrozoodpornych, a co za tym idzie, na pewno przychodzi moment, kiedy należy go wymienić.
Trzeba
- Odmrażacz,
- miednica,
- gumowy lub silikonowy rurka,
- wkrętak z płaskim żądłem,
- klucz 12 mm.
Instrukcja
1
Aby wymienić płyn chłodniczy w układzie chłodzenia silnika, samochód należy ustawić na płaskiej powierzchni. Po czym silnik gaśnie, a w przypadku, gdy temperatura płynu chłodzącego w silniku wysoka, to należy poczekać, aż silnik ostygnie, aby uniknąć poparzeń ciała.
2
Dalej kolejność działań jest następująca:
– otwiera maskę,
– z zbiornika wyrównawczego zdjąć korek,
– w lewej dolnej części chłodnicy, na otwór odpływowy, nosi elastyczna rurka,
– śrubokrętem na chłodnicy odkręcić korek spustowy,
– zużyty płyn chłodniczy – łączy się w miednicy.
– otwiera maskę,
– z zbiornika wyrównawczego zdjąć korek,
– w lewej dolnej części chłodnicy, na otwór odpływowy, nosi elastyczna rurka,
– śrubokrętem na chłodnicy odkręcić korek spustowy,
– zużyty płyn chłodniczy – łączy się w miednicy.
3
Następnie miednica przesuwa się pod silnik, pod otwór przeznaczony do odprowadzania płynu chłodzącego z bloku silnika.
4
Z dolnej części bloku silnika kluczykiem na 12 mm wykręca mosiężny korek i przez otwór w otwartym łączą się w miednicy pozostałości środka przeciw zamarzaniu.
5
Odpływ z silnika całą ciecz chłodzącą i wkręcić na miejsce korka, układ chłodzenia silnika przez zbiornik wyrównawczy wlewa nowy płyn chłodniczy.
Należy zwrócić uwagę
Pamiętaj, aby przed użyciem sprawdzić, czy nie ma powietrza w układzie chłodzenia.
Kategoria:
Naprawa i serwis