Jak spuścić kondensat z przekładni

W wyniku długotrwałej pracy maszyny praktycznie we wszystkich systemach powstaje kondensat w postaci cieczy lub gazu. Nadmierne nagromadzenie się takich odpadów prowadzi do zaburzeń pracy samochodu. Profesjonaliści polecają odprowadzenie kondensatu z reduktora po każdych 5 tys. km przebiegu.

Jak spuścić kondensat z przekładni

Trzeba

  • – tkaniny;
  • – strzykawka;
  • – cienka rurka;
  • – opaska zaciskowa.

Instrukcja

1
Uruchom silnik i dokładnie pozostawić samochód. Ciepło stopnieją kondensat z желеобразного stanu w płynny, co pomoże szybciej go spuścić. Przed wykonaniem zabiegu należy zgasić samochód.
2
Подстелите podkładki pod reduktor. Jest to konieczne, aby zapobiec pojawieniu się plam od kondensatu, który dość szybko je i ma trwały zapach.
3
Na dole reduktora znajduje się otwór spustowy lub rurka stamtąd i trzeba spuścić zgromadzonego kondensatu. W niektórych modelach samochodów otwór spustowy zamykany sześciokątnym śruby, które trzeba odkręcić. Wyciągnij заглушающую korek lub odkręcić wąż i przełożyć na silnik.
4
Do wyciągnięcia nagromadzonych płynów należy uzbroić się strzykawką, którzy mają pojemność 10 ml. Zamiast igły załączyć cienką plastikową lub silikonową rurkę przez otwór przegap jej na dno przekładni. Wtedy wyciągnij kondensat.
5
Powtarzaj procedurę wyciągania, aż płyn w skrzyni biegów się nie skończy. W normie całkowita ilość nagromadzonego kondensatu nie może przekraczać 30 ml. Nadmiarowa ilość слитой płynu mówi o niskiej jakości benzyny lub gazu, a także o ewentualnych błędach w pracy systemu podawania paliwa.
6
Po całkowitym usunięciu kondensatu należy zagłuszyć otwór spustowy w reduktorze pokrywą lub wężem podawania ciśnienia. Basen spuszczanie należy dodatkowo zamocować za pomocą klamry.
Należy zwrócić uwagę
W przypadku przekładni, począwszy od 4 generacji (System IGS), spust kondensatu nie jest wymagane, ponieważ jest on, razem z recyklingu gazem pod wysokim ciśnieniem dostaje się do komory spalania silnika.

Porada
Jeśli otwór spustowy znajduje się na dnie przekładni, zamiast strzykawki można korzystać z długą silikonową rurkę. Przez nią kondensat łatwo połączy się w jedną подставленную pojemność.

logo
Article Categories:
Naprawa i serwis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *