Jeśli w układzie chłodzenia silnika samochodu powstała powietrza korek, i nie można ustalić przyczynę, to najprawdopodobniej stało się to w jednej z następujących powodów: w wyniku wymiany środka przeciw zamarzaniu, z powodu przegrzania silnika lub nastąpiło naruszenie szczelności między połączeniami króćców. Ale jaka by nie była przyczyna, należy przywrócić krążenie płynów, w przeciwnym razie po prostu nie można jeździć na swoim auto.
Trzeba
- – śrubokręt.
Instrukcja
1
Dla wszystkich znanym prawem fizyki, powietrze, który wyróżnia się z cieczy, stara się tylko góra. W związku z tym staje się jasne, że w układzie chłodzenia silnika będzie gromadzić się właśnie w najwyższym punkcie, tworząc tam korek. I bezpośrednio przed rozpoczęciem procedury usuwania konieczna określić te miejsca, aby obiegowe proces płaszczem został przywrócony.
2
jeśli powietrze zebrała się w kolektorze ssącym i w chłodnicy ogrzewania wnętrza, to znaczy, że pompa nie jest w stanie przesunąć przez odmrażacz korek, i pompie należy pomóc. Aby przywrócić krążenie cieczy w łaźni koszuli, należy zdjąć pokrywę zbiornika wyrównawczego i otworzyć zawór ogrzewania wnętrza.
3
Następnie raz uruchomić silnik, a potem dokładnie za chwilę wyłączyć go. Za pomocą śrubokręta spróbuj na króćcu chłodnicy ogrzewania poluzować zamocowanie opaski, a potem, przesuwając króciec ręką, wypuść powietrze z pieca. Następnie ponownie włóż go na miejsce i dokręcić za pomocą klamry.
4
Należy zwrócić uwagę na gumowy wąż, znajduje się poniżej gaźnika i podłączony do przyłącza kolektora ssącego. Jego opaskę za pomocą śrubokręta trzeba będzie poluzować. Przesuwając wąż, wypuść zebrane powietrze, i po tym, jak zobaczysz, że już idzie płyn, należy przywrócić jego połączenie. Jeśli w samochód jest wyposażony w инжекторным silnikiem, aby pozbyć powietrza korek z układu chłodzenia, trzeba będzie produkować odłączenie przewodu od przepustnicy węzła, a następnie wydać zebrane powietrze.
5
Wykonać dolewanie środka przeciw zamarzaniu w zbiornik wyrównawczy, a następnie zamknij pokrywę i uruchom silnik. Kliknij kilka razy na pedał przyspieszenia, przy tym zwiększając częstotliwość obrotów, a potem niech samochodu trwa około piętnastu minut na biegu jałowym. Poczekaj do momentu, gdy silnik się rozgrzeje do temperatury roboczej, i zobacz, odzyskał czy obieg w układzie chłodzenia. Można do tego włączyć wentylator ogrzewania, a jeśli powietrze będzie gorący, to znaczy, że poradziliście sobie z tym zadaniem.
Kategoria:
Naprawa i serwis