Темперные farby łączą w sobie właściwości oleju, akrylu i kredek. Każda z tych cech należy wziąć pod uwagę w pracy. Górna warstwa tempera bardzo szybko wysycha, dlatego potrzebna jest szczególna precyzja w nakładaniu pociągnięć, przypominających znaki kreski. Jednak ostatecznie wszystkie warstwy wyschnąć tylko przez miesiące, a to oznacza, że ważny jest dobór podstawy obrazu.
Instrukcja
1
Jako podstawy dla jaj tempera malarstwa najlepiej nadaje się drewno. Dla pierwszych kroków można wziąć sklejki małego formatu. Jeśli chcesz po prostu spróbować farby i nie zamierzasz przechowywać pracę przez długie lata, wybierz płótno lub twardy karton. Jeśli podłoże nie jest leczona, nałóż na nią grunt gesso.
2
Zrób szkic kompozycji. Do tych celów nadają się miękkie materiały (np. węgiel). Rysując kontury, poluzuj linii, usuwając większość węgla proszku za pomocą gumki-клячки.
3
Kolejny etap w tworzeniu obrazu – подмалевок. Go robią w jednym kolorze. Weź ten odcień, który jest w składzie kolory wszystkich obiektów na obrazie. Najlepiej poruszać się samemu świetlanej przedmiotu, gdyż na nim подмалевок będzie najbardziej widoczny nawet po przepracowaniu obrazy w kolorze. Wybranym odcieniem podajcie światła i cienia na całej przestrzeni obrazu. Zmieniać nasycenie tonów trzeba w zależności od stopnia oświetlenia każdego obiektu.
4
Kiedy poprzednia warstwa wyschnie, można rozpocząć malowanie temperą farbami. Jeśli trzeba zalać jednym kolorem dość duża działka, weź szerokiej i płaskiej szczotki. Pracować z różnymi odcieniami lepiej cienkiej колонковой lub syntetycznym pędzelkiem. Mieszając kolor na palecie, zanurzyć się w nim pędzel, zrób 2-3 pociągnięcia na brulionu, aby usunąć nadmiar farby. Następnie nałożyć kolor na płótno. Jeden ruch pędzla musi spełniać jeden штриху, напоминающему ołówkiem. Ponieważ górna warstwa farby bardzo szybko wysycha, „rozciągnąć” wymaz na dużej powierzchni nie uda.
5
Skrzynki obraz siecią drobnych kresek. Ich kierunek musi odpowiadać formie obiektu. Do szczelnego dolnego pokrycia można zrobić siatkę przecinających się linii. Używaj szczotki o różnej grubości, aby rozmiar linii odpowiadał skali obiektu i jego lokalizację na kartce – im bliżej przedmiot, tym тоще kodów kreskowych.
6
Warstwa tempera, powstałe na poprzedni, nie miesza się z nim. Będzie tworzyć nowy odcień lub zwiększyć nasycenie pierwszej warstwy farby. Wyszukiwanie żądanego odcienia musi odbywać się na palecie, a nie na płótnie. Na zdjęciu można tworzyć iluzję mieszania kolorów, nakładając obok kreski w różnych odcieniach. Jednak do tego potrzebne jest duże doświadczenie w pracy z temperą.
7
Najbardziej oświetlone obrazy można przyciemnienie bardzo cienkimi pociągnięciami pędzla bieli, nałożony na kolor bazowy.
Kategoria:
Rysunek