Dlaczego pływa bieg jałowy

Kiedy w silnikach z elektronicznym wtryskiem paliwa występuje ściśle tajne, związana z ssania powietrza, możliwe wystąpienia pływania biegu jałowego. To prowadzi do tego, że obroty silnika rosną z częstotliwością kolo 3 sekund. Sytuacja taka powstaje z różnych powodów. W silnikach wysokoprężnych i benzynowych silnikach przyczyny pływania biegu jałowego nieco inne. Aby wyjść z tej sytuacji, należy wyraźnie określić przyczynę jej powstania.

Dlaczego pływa bieg jałowy
W przypadku silników z wtryskiem elektronicznym znajduje się sterownik, jego druga nazwa – komputer. On обсчитывает ilości powietrza, które przedostaje się do cylindrów i otwiera, w razie potrzeby, w pewnym momencie lub innego elektromagnetyczne zawory wtryskiwaczy. Jeśli będzie nadmiar powietrza, a czujnik położenia przepustnicy sygnalizuje o tym, że go nie powinno być, czujnik temperatury, z kolei o tym, że silnik już прогрелся i należy zmniejszyć dopływ paliwa, to komputer „wyjeżdża pliki”, a on po prostu nie jest w stanie określić, co zrobić ze zbędnym powietrzem. Wszystko to prowadzi do zaburzenia automatycznego systemu zasilania silnika. Tak poza tym obroty silnika zaczynają stopniowo wzrastać.Aby zmienić tę sytuację, należy postąpić w następujący sposób. Najpierw trzeba dokręcić wkręt regulujący obroty. W wyniku tego działania zamyka się otwór, przez który dostaje się powietrze do pracy w tym trybie. Jeśli to do niczego nie doprowadzi, to należy założyć zacisk wszystkie gumowe rurki пассатижами. To manipulacja nosi jeszcze i charakter diagnostyczny. Jeśli w trakcie mocowania któreś rurki praca silnika stabilizuje, to tą rurkę najlepiej rozłącz. Następnie trzeba dowiedzieć się, z jakiego urządzenia odchodzi ta rurka i z jakiego powodu ono przepuszcza powietrze. Najczęściej zdarza się to po podłączeniu urządzenie, urządzenia, obsługującego obroty lub zawór odpowietrzania skrzyni korbowej silnika. Jeśli po tym, jak wszystkie rurki пережаты jałowy, bieg nadal pływa, to należy zdjąć przewód powietrzny przed blokiem przepustnicy. Bezpośrednio przed klapą znajduje się otwór, około 1 cm średnicy, to przez niego i może napływać powietrze z pominięciem przepustnicy.Przyczyną przejścia nadmiaru powietrza może być urządzenie wymuszonego zwiększenia obrotów biegu jałowego. W wyglądzie przypomina silnik, do którego pasują dwa lub trzy przewody. Zdarzają się sytuacje, gdy zawór tego urządzenia przepuszcza powietrze.Карбюраторные silniki mogą dostać się w takiej sytuacji, gdy uszkodzony jest jeden z siłowników, приоткрывающий przepustnicę.W przypadku silników diesla przyczyną pływania jałowych obrotów, zazwyczaj staje się zakleszczenie ruchomych łopatek zasilającym w pompie. Powodem tego – rdza, powstający z powodu obecności wody w paliwie. Dzieje się to z maszynami, długo простаивающими z wyłączonym silnikiem.Znając przyczynę, dla której stało się pływanie na biegu jałowym, można spróbować poradzić sobie z sytuacją, jeśli ma odpowiednie doświadczenie. Ale najlepiej powierzyć sprzęt dla profesjonalistów.
logo
Article Categories:
Naprawa i serwis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *