Jak zrobić quada własnymi rękami

Pomimo ogromny wybór мототехники w wyspecjalizowanych sklepach, tworzenie quadów własnymi rękami zyskuje coraz większą popularność. Zwykle w prowizorycznych quady stosuje podzespoły i urządzenia seryjnych samochodów osobowych i motocykli, zamontowane na oryginalnej ramie.

Jak zrobić quada własnymi rękami

Instrukcja

1
Na początku należy określić podstawowe cechy konstrukcyjne domowej roboty atv, a także zadania, do rozwiązania których jest on przeznaczony. Do udziału w zawodach częściej stosuje się konstrukcję z tylnym napędem łańcuchowym, wahadłowe zawieszenie (jak na motocyklu) i tylną oś bez mechanizmu różnicowego. Przednie zawieszenie w większości przypadków odbywa się niezależne, na wahacze. W samochodzie sportowym jest bardzo ważne, aby zmniejszyć ciężar, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne, i zwiększyć ciepło moc do dobrego przyspieszenia. Dlatego stosowane silniki dwusuwowe одноцилиндровые.
2
Atv utylitarnym przeznaczenia zwykle na tyle duży, wielkości i masie. Najważniejszymi cechami takiej maszyny jest niezawodność, wysoka przepuszczalność i zdolność do przenoszenia przydatnych przedmiotów. Silniki częściej używany cztery-uderzeń, ale z dobrym momentem obrotowym. Tylna oś wyposażona mechanizmem różnicowym. Napęd kół napędzanych przez wał korbowy. Przednie zawieszenie na podwójnych wahaczy poprzecznych. Napęd może być zarówno pełna, jak i tylnym. Napęd na cztery koła pozwala poprawić osiągi samochodu, ale jednak znacznie komplikuje konstrukcję.
3
Definiując cel i podstawowe cechy konstrukcyjne pojazdu, można przejść do wyboru i zakupu podzespołów. Dla użytkowych maszyn często używane silniki od motocykli Ural wraz z tylnym mostem od klasycznych жигулей. Są konstrukcje, w których zastosowano silniki od samochodów osobowych. Koła też samochodowe, wraz z piasty i ступичными łożysk, tarcz hamulcowych. Dla sportowego atv lepiej używać jako „dawcy” sportowy motocykl importowanej produkcji.
4
Rama pojazdu musi posiadać odpowiednią wytrzymałość i sztywność. Zazwyczaj rama wykonana jest z rur za pomocą spawania. Korzystać z połączenia śrubowe nie jest zalecane. Silnik mocowany jest do ramy za pośrednictwem gumowe uszczelki, które są niezbędne w celu zmniejszenia drgań. Przed rozpoczęciem montażu wskazane jest opracować konstrukcję ramy na papierze. Jeśli doświadczenia сборочно-prac spawalniczych za mało, lepiej zwrócić się do specjalistów w кузовному naprawy samochodów.
5
Gdy rama jest gotowa, nie spiesz się, szpachlowanie i malowanie jej. Przesuń zespół kontrolny. Upewnij się, że podzespoły i urządzenia są prawidłowo umieszczone w ramie i są połączone między sobą. Jeśli wykryte niezgodności, popraw je. Po przeprowadzeniu kontroli montażu można przystąpić do malowania ramy. Postaraj się wykonać farbowanie jakościowo. Nieprawidłowe lakier prowadzi do korozji, co negatywnie wpływa na konsumentów cechach i wyglądzie atv.
logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.