Faktura to dokument, na podstawie którego kupujący przyjmuje do odliczenia kwoty podatku VAT za wykonane usługi, prace albo zgłoszone przez sprzedawcę towary. Przepisy podatkowe stawia bardzo rygorystyczne wymagania dotyczące zasad projektowania i tworzenia faktur. Wynika to z faktu, że od tego, jak dobrze są one urządzone, mają bezpośredni wpływ na możliwość uzyskania przez zamawiającego lub przez nabywcę do odliczenia VAT.
Aby poprawnie sporządzić rachunek fakturę, należy wziąć pod uwagę szereg zasad.
1. Wygląd faktury faktury prowadzona jest w porządku, uwzględniających to, gdy tworzona jest dostawcą – bezpośrednio po wykonaniu prac, wysyłki towarów, przeniesienie praw majątkowych, lub w razie otrzymania częściowej zapłaty na poczet planowanych dostaw towarów, usług lub robót.
2. Rozpocząć dokonywanie rachunki, faktury należy określić datę sporządzenia dokumentu i jego kolejnego numeru porządkowego.
3. W formularzu faktury należy zaznaczyć wymagane dane, które znajdują się w odpowiednich artykułach kodeksu Podatkowego.
4. Błędy popełnione przy projektowaniu rachunki, faktury, wymagają dokonania zmian w sposób określony w pkt 29 regulaminu, które zostały zatwierdzone przez rząd. Każda poprawka w rachunku fakturze musi być poświadczone pieczęcią organizacji-sprzedawcy i podpisem kierownika, również powinna być podana data wprowadzenia poprawki.
5. Wszystkie uzyskane przez klienta lub klientów rachunki, faktury należy zarejestrować w książce zakupów, na podstawie której określa się zakres odliczeń VAT za okres rozliczeniowy.
6. Wszystkie wystawione wykonawcami lub dostawcami rachunki, faktury należy zarejestrować w książce sprzedaży, na podstawie której oblicza się aż do zapłaty za okres rozliczeniowy kwota VAT. Jeśli udało się wykupić konto fakturę z błędem, to poprawki wpisuje się w księgę sprzedaży.
7. Po tym, jak w fakturze wypełnione są wszystkie niezbędne dane, powinien być zapewniony podpisem kierownika organizacji i głównego księgowego.