Jak wysłać ofertę handlową

W trakcie pracy niektórzy szefowie firm korzysta z tzw. „oferty”. Zgodnie z gospodarczego słownika, takie dokumenty są apelem do potencjalnego klienta z ofertą kupić tę lub inną produkcję. Zazwyczaj oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej. Sposób dotarcia do klienta informacji może być różny.

Jak wysłać ofertę handlową

Instrukcja

1
Przed wysłaniem dokumentu-oferta, napisz go. Pamiętaj, że od poprawnego i prawidłowego sporządzenia zależy nie tylko powodzenie transakcji, ale i prestiż organizacji.
2
Uwaga na początku oferty. Tekst, który przeciwnik zobaczy w pierwszej kolejności, odgrywa kluczową rolę w przyszłości. Pierwsze zdanie musi koniecznie zainteresować klienta, nie należy zaczynać dokument z „utartych zwrotów”, z хвалебной ody na swoją cześć itp.
3
Aby zainteresować klienta, włączyć w tekst dokumentu takie zwroty, jak „Po rozmowie z tobą, zauważyliśmy, że…”, „spodobał Nam się twój pomysł na…” itp. Przy opisie towaru należy unikać technicznych i nie do końca zrozumiałych określeń, które mogą być nieznane dla klienta.
4
Koniecznie аргументируйте do nabycia swoich produktów. Również opisać szczegółowe schemat współpracy. Nie podawaj podstawowych cenę, lepiej zapytać, z czego się składa.
5
Podsumowując oferty należy unikać takich zwrotów, jak „pomożemy rozwiązać twoje problemy…”, „będziemy bardzo rozczarowani, jeśli nasza oferta nie pozostanie bez uwagi…” i innych. Dać potencjalnemu klientowi możliwość skontaktowania się z tobą i wyjaśnić jakieś informacje, do tego napisać „Jeśli masz jakieś pytania i sugestie, jesteśmy gotowi odpowiedzieć i wysłuchać ich…”.
6
Oferta została sporządzona, teraz prześlij go. Jeśli masz możliwość podać klientowi go osobiście, więc można pokazać swój szacunek do niego adres. Jeśli nie ma możliwości – wyślij dokument przez e-mail.
7
Nie pisz w temacie maila „oferta”, ponieważ przeciwnik nie będzie miał pragnienie, aby go przeczytać (może pomyśleć, że to kolejny spam).
8
Prześlij ofertę w treści wiadomości, tak, jak otworzyć plik klient nie będzie z powodu strachu „złapać” wirusa. Złóż tekst na różne sposoby zaznaczania: kursywą, w nawiasie, akapitami itp. Również można wyróżnić ważne informacje innym kolorem, tym samym kładąc nacisk.
9
Aby klient „na pewno” przeczytał dokument, zadzwoń do niego przed wysłaniem.
logo
Article Categories:
Biznesowa komunikacja i etyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *