Jak wymienić kołek na piaście

Konieczność wymiany szpilki piasty przychodzi tylko po nieostrożnego obchodzenia się z nią. Zazwyczaj przy znacznym przekroczeniu momentu dokręcenia nakrętki spinka z dużym gwintem urywa, a z drobnej – przychodzi w ruinę.

Jak wymienić kołek na piaście

Trzeba

  • – zestaw kluczy;
  • – młotek.

Instrukcja

1
Zdejmij koło, a następnie za pomocą klucza odkręcić śruby prowadnic zacisku hamulca. Skorzystaj z okazji i sprawdź osłony prowadnic zacisku tłoka, a także sprawdź stan i dostępność smaru na prowadnice. Zdjąć zacisk hamulcowy z klocków hamulcowych i zawiesić go z pomocą grubego drutu. Zawiesić hamulca na zwojach sprężyny, aby nie przeszkadzał swoim dalszego działania.
2
Wyjmij klocki hamulcowe. Sprawdź je ocenić równomierność i stopień zużycia. Zdemontować wspornik zacisku hamulca, aby można było zdjąć tarcza hamulcowa. W tym celu odkręcić 2 śruby mocujące za pomocą gniazda klucz i odpowiednich przedłużaczy.
3
Zdejmij tarcza hamulcowa. Zwykle łatwo go wyjąć z piasty, lekko uderzając na krawędzi drewnianym młotkiem i ciągnąc ręką. W niektórych modelach samochodów, na przykład, Nissan „Wingroad”, trzeba odkręcić 2 mocujących śruby z łbem stożkowym. Te śruby służą do mocowania tarczy na piaście podczas wymiany koła i chronią węzeł przed dostaniem się brudu pomiędzy tarczą a piastą. Weź potężny szok śrubokręta, umieścić go w oczyszczoną z brudu łba śruby i nałóż kilka silnych uderzeń młotkiem czoła śrubokręta. Po tej śruby zazwyczaj łatwo odwracają. Można dodatkowo nałożyć na śruby penetracji smaru. Ona ułatwi zwolnienie gwintu od brudu i rdzy.
4
Nałóż kilka uderzeń młotkiem czoła uszkodzonej szpilki. Ona z pewnym oporem wyjdzie ze swojego miejsca siedzącego. Obrócić piastę ręką do połączenia głowicy szpilki z gniazda w pasie tarczy hamulcowej. Jeśli tej szczeliny nie, zdjąć fartuch. Zazwyczaj jest on mocowany na 3 lub 4 śrubach, które bez problemów odwracają.
5
Wyjmij uszkodzoną śrubę i włóż na jej miejsce nową. Dopasuj szczeliny szpilki z sześciu w otworze piasty. Nawiń rozstaw osi nakrętkę na gwint szpilki do oporu, a następnie pociągnąć ją kluczem. Wcisnąć szpilkę, jak to możliwe. W razie potrzeby wybierz tuleję o właściwej długości i umieść ją pomiędzy nakrętką i piastą. Dla mniejszego oporu nasmarować gwint smarem do łożysk.
logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.