Jak ustawić wodne ogrzewanie postojowe na WAZ

W zimnych porach roku samochody produkcji krajowej wskazane jest wyposażyć предпусковыми подогревателями. Ich instalacja wymaga zrozumienia zasady działania tych urządzeń i pewnych umiejętności technicznych.

Jak ustawić wodne ogrzewanie postojowe na WAZ

Trzeba

  • Wodne ogrzewanie postojowe, wąż (~2m), metalowe i z tworzyw sztucznych, złączki, trójnik w kształcie litery T metalowy adapter, klucze, śrubokręt, klej lub taśma uszczelniająca, nóż do cięcia węży, ciecz chłodząca pojemność do spuszczania płynu chłodzącego (ilość 7-10 l).

Instrukcja

1
Wybierz rodzaj grzałki płynu chłodzącego. Łatwiej ustawić urządzenie, działający od energii elektrycznej, niż нагревающий ciecz chłodzącą z pomocą spalania w specjalnej komorze тепловоздушной mieszanki. Jeśli masz dostęp do gniazdka elektrycznego, należy zakupić электронагревательный wodne ogrzewanie postojowe, odpowiedni do typu silnika. Mocy do 1 kw dla samochodu osobowego wystarczy.
2
Spuścić płyn chłodzący przez korek spustowy bloku cylindrów silnika. Otwór należy oczyścić. Wkręcić w niego adapter, smarując go gwint uszczelniaczem lub уплотнив specjalnej taśmy.
3
Podgrzewacz na wsporniku zabezpieczyć w odpowiednie miejsce w pobliżu króćca. Eliminuje każde dotknięcie urządzenia.
4
Podłącz adapter z otworem podgrzewacza za pomocą węża. Zabezpiecz połączenia zaciskami.
5
Osadza tee w górny króciec chłodnicy tak, aby boczny króciec był skierowany w stronę nagrzewnicy. Połącz boczny króciec i wlot króćcem nagrzewnicy za pomocą opasek. Wszystkie przewody należy umieścić tak, aby one nie są załamane i nie ocierały się o inne szczegóły. Z pociętych pozostałości węża za pomocą plastikowych opasek zrób ochrony na obszarach problemowych.
6
Przez otwór wlewowy chłodnicy wlać płyn chłodniczy. Sprawdź wszystkie połączenia. Płyn chłodzący nie powinna wyciekać. Zamknij chłodnica.
7
Poprowadzić przewód i zamocować go. Należy wykluczyć kontakt z ruchomymi i нагревающимися częściami silnika, aby zapobiec uszkodzenie mechaniczne.
8
Uruchom silnik na 3-5 minut. Usuń z systemu chłodzenia powietrznego korek. Wyłącz silnik. W razie potrzeby uzupełnić płyn chłodzący do wymaganego poziomu.
9
Sprawdź pracę podgrzewacza. Włącz go do sieci. Jeśli słychać szum głowicy dolej i wyjściowy rękaw cieplej wejściowego, praca zakończona.
10
Jeśli w okolicy postoju samochodu nie ma gniazdka, wybrać do instalacji offline wodne ogrzewanie postojowe, zgodnie z charakterystyką samochodu. Pamiętaj, że instalacja takiego podgrzewacza – sprawa skomplikowana. Proces obejmuje różne rodzaje prac: montaż nagrzewnicy w komorze silnika na stojaku amortyzatora i jego podłączenie do obiegu płynu chłodzącego silnika i chłodnicy ogrzewania wnętrza. A także podłączanie komory spalania grzałki płynu chłodzącego do układu paliwowego za pomocą pompy dozującej i tworzenie systemów odprowadzania spalin. Ponadto, wszystkie te urządzenia są podłączone kablami elektrycznymi do urządzenia sterującego, sterownika, zegarem i zainstalowane bezpieczniki. I koniecznie utrwalają się i są chronione przed ścieraniem wszystkie węże i przewody.
11
Powierz instalacji niezależne grzałki płynu chłodzącego należy zlecić autoryzowanemu centrum. Koszt tych prac jest wysoka, ale w porównaniu z kosztami sam system wstępnego podgrzewania jest do zaakceptowania.
Porada
Przy użyciu podgrzewacza należy przestrzegać zasady: nie kupujcie auta natychmiast po rozgrzaniu. Moczyć 15 minutową przerwę. Za to czas podgrzany płyn chłodniczy równomiernie rozprowadzony w całym układzie chłodzenia silnika. To pomoże stabilnej pracy silnika.

logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.