Jak ustalić koszty usług

Koszt usługi to pieniężne wskaźnik wydatków, które organizacja poniosła podczas realizacji usługi. Ta wartość jest podstawowym wskaźnik jakości, używanych w analizie efektywności produkcji i stanu finansowego firmy.

Jak ustalić koszty usług

Instrukcja

1
Zazwyczaj koszt obejmuje wszystkie koszty usługi. Просуммируйте sumę wszystkich kosztów na jeden rodzaj usługi. Na przykład, jeśli chcesz obliczyć koszt procedury regeneracji rzęs na jedną osobę.
2
Najpierw ustal cenę za jeden zestaw pojedynczych czarnych rzęs, na przykład, jest równa 4000 pln. Teraz trzeba dowiedzieć się wielkość opakowania i ilość rzęs, które są używane podczas pracy z jednym klientem. Na przykład, wielkość opakowania wynosi 4000 rzęs, a zużycie rzęs na jedną osobę wynosi 100 sztuk.
3
Teraz sumę opakowania podziel na jej zakres i pomnożyć przez ilość rzęs, pozostawiając na jednego klienta. Na przykład, 4000 pln / 4000 rzęs * 100 rzęs = 100 zł (cena wydanych rzęs dla każdego klienta).
4
Zazwyczaj rzęsy „siadają” na klej, który również kosztuje. Załóżmy, jego koszt wynosi 3500 pln. Wielkość opakowania wynosi 5 ml, zużycie na każdego klienta – 0,200 ml. Aby obliczyć sumę wydającego kleju na jednego klienta, musisz cena opakowania podzielić na pojemność i pomnożyć przez ilość kleju, wydającego na jednego klienta: 3500 pln / 5 ml * 0,200 ml = 140 zł.
5
Podczas tworzenia używany i jednorazowe szczotki. Załóżmy, że opakowanie kosztuje 500 zł, w niej zawiera 50 pędzli. Na każdego klienta odchodzi jedna rzecz. Высчитайте cena pędzelka na każdego klienta w następujący sposób: 500 zł / 50 sztuk * 1 sztuka = 10 rubli.
6
Również podczas tworzenia używany medyczna taśma, której koszt wynosi 400 zł. Wielkość opakowania wynosi 6 metrów, na każdego klienta średnio spędził 10 cm w Taki sposób, 400 zł / 600 cm * 10 cm = 6,7 rubli.
7
Podsumuj. Do tego просуммируйте wszystkie koszty, które zostały poniesione w świadczeniu usługi: 100 pln + 140 pln + 10 pln + 6,7 rubli = 256,7 rubli na każdego klienta. Liczba ta będzie stanowić cenę usługi.
logo
Article Categories:
Finanse osobiste

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *