Mimo, że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów wprowadzony już dawno temu, klienci nadal nieśmiałe w obronie swoich praw, chociaż według tego prawa mają dużo przywilejów.
Jeśli z jakiegoś powodu postanowili powrócić do zakupu w sklep (zdanie, lub nabyta rzecz nie podeszła do rozmiaru, lub okazał się wadliwych) należy zwrócić uwagę na następujące punkty:
1. Postaraj się znaleźć czek. Ale jeśli czek przypadkowo utracone lub wyrzucony przez was, to nie powód, by się denerwować. W tym przypadku można powoływać się na zeznania świadków, etykiety i etykiety, markowe torebki w sklepie, w które była zapakowana zakup. Zwrot zakupu odbywa się w terminie czternastu dni od dnia zakupu.
2. Jeśli okaże się małżeństwo, to sklep ma obowiązek przyjąć z powrotem wadliwy towar. Do tego przeznacza się okres gwarancji. Ale w niektórych przypadkach, aby udowodnić istnienie małżeństwa, kupujący powinien wysłać towar na badania. Jeśli badanie wykaże słuszność konsumenta, ma on prawo domagać się od sklepu lub wymiany rzeczy lub jej naprawy i markdown, lub zwrotu pieniędzy.
3. Jeśli towar został zakupiony podczas wyprzedaży, to nie znaczy, że wymianie i zwrotowi nie podlega. Wyprzedaż – to tylko właściwy chwyt marketingowy sklepu, aby sprzedać starą kolekcję. Jeżeli towar był na wyprzedaży z powodu obecności małżeństwa, nadal będzie poprawnie wymienić lub zwrócić zakup, ale tylko w przypadku, jeśli okaże się inny małżeństwo, o którym nie zostali poinformowani.
4. Ustawa o ochronie konsumentów stosuje się również na handel przez internet. Według wniesionej poprawki do ustawy o ochronie praw konsumentów, kurier w momencie dostarczenia towaru, należy zapoznać się z informacjami na temat zwrotu w okresie siedmiodniowym, nawet jeśli przy odbiorze towaru u ciebie nie występuje wątpliwości co do jego jakości. Ale czasami firmy zajmujące internet handlem ukrywają swoje dane z adresem i NIP. W takim przypadku ustawa przewiduje prawo do zwrotu towaru w ciągu trzech miesięcy. A do szybkiego wyszukiwania nieznanej dostęp do internetu-firmy, eksperci radzą, aby zwrócić się do urzędu skarbowego.
Wyrażenie „Klient ma zawsze rację” w krajach USA i Europy jest rzeczywistością. Ale z tego powodu u wielu sklepów pojawiają się problemy i roszczenia, bo niektórzy kupujący nadużywają swoich praw, i zaczynają korzystać ze sklepu jako wypożyczalni odzieży i sprzętu gospodarstwa domowego.
Pamiętaj jednak, że zwrotowi nie podlegają przedmioty osobistej higieny, leki, kosmetyki i perfumy, tkaniny, zwierzęta i rośliny, chemia gospodarcza, broń i amunicja, środki agrochemiczne, książki, meble, samochody, bielizna, pończochy i rajstopy,