Jak nauczyć się ciągnąć na drążku

Ciągnięcie na drążku – doskonałe ćwiczenie, dostępną każdemu człowiekowi do utrzymania kondycji fizycznej. Mimo, że pozornie wydaje się bardzo proste, w nim ma swoje zasady i niuanse wykonawcze, z którymi koniecznie trzeba się zapoznać, aby nauczyć się poprawnie dokręcone.

Jak nauczyć się ciągnąć na drążku

Instrukcja

1
Aby nauczyć się ciągnąć na drążku, a także w zależności od celu ćwiczeń, wybierz najwygodniejszy rodzaj uchwytu. Chwyt – to sposób ułożenia rąk na drążku. Może on być:
• Krótki, gdy ręce są umieszczone obok siebie, nad głową;
• Zwykły, gdy ręce są na nadprożu równolegle do ramion;
• Szeroki, gdy ręce są celowo wprowadzane są szersze poziomu ramion. Ponadto, chwyt dzielą się na prostej, zwrotny i mieszany.
• Bezpośrednim nazywa chwyt, gdy złożone palce na drążku umieszczone w imieniu подтягивающегося.
• Odwrócony chwyt – ten, w którym złożone palce dłoni są umieszczone w twarz sportowca.
• Mieszany chwyt – to ciągnięcie z przemian do przodu i do tyłu uchwytu rąk na drążku, gdy jedna ręka trzyma bezpośredni chwyt, w drugiej – zaworem. Jak wiecie, inny rodzaj uchwytu przy подтягивании wykorzystuje się różne grupy mięśni. W ten sposób, unosząc się, można rozwijać nie tylko mięśnie obręczy barkowej, ale i mięśnie pleców.
2
Aby nauczyć się ciągnąć na drążku, postępuj zgodnie z głównej zasady. Ciągnięcie jest uważane za prawidłowe, gdy głowa zawodnika podczas jazdy opisuje płynne półkole, w najniższym punkcie którego korona znajduje się pod poziomy bar, a w najwyższym punkcie – podbródek na 1-2 cm znajduje się nad poziomy bar. Sposób podciągnięć powinna być równa i spokojna. Prędkość pull-up nie powinna być zbyt szybka lub, wręcz przeciwnie, celowo powolne.
3
Całkowita pozycja ciała подтягивающегося powinno być równe. Nogi mogą być nieco rozwarte, ale nie rozwiedzeni zbyt szeroko na boki. Wszelkie podskakują i skurcze na drążku, zwykle mające na celu pomóc sięgnąć brodą do poprzeczki, kiedy подтягивающегося kończą się siły, w rzeczywistości zabierają jeszcze więcej energii. Dlatego jeśli czujesz, że odpowiednią ilość pull-up jeszcze nie jest wpisane, a siły są już na wyczerpaniu, lepiej zrób małą przerwę, niż wcisnąć z siebie ostatnie podciągnięć skokami. Po jakimś czasie znowu wrócić do baru. Mięśnie szybciej regenerują się podczas pracy.
logo
Article Categories:
Popularne

Comments are closed.