Jak naprawiać skutery

Jaki by nie był skuter, z nim może zdarzyć się awaria z winy producenta, samego kierowcy lub z powodu złych dróg. Czy można kupić skuter, który nie chce zapalić, a może po prostu wykorzystać go zbyt długo. Jeśli nie masz specjalnej ochoty płacić za naprawę lub przyczyna awarii skutera jest niewielka, to można próbować naprawiać go samodzielnie.

Jak naprawiać skutery

Trzeba

  • — specjalistyczne klucze (свечник, oczkowy, płaski);
  • — śrubokręt (śrubokręt, płaski);
  • — ściągacze, компрессометр i inne narzędzia w razie potrzeby.

Instrukcja

1
Przed przystąpieniem do naprawy skutera, należy przeprowadzić jego diagnostykę. Podstawowa zasada rozwiązywania problemów jest następująca: należy stopniowo eliminować różne czynniki (elementy systemu), aby ustalić przyczynę usterki w którymś z nich. Dlatego należy wykonywać diagnostykę w ściśle określonej kolejności, od początku łańcucha do końca. Na przykład, jeśli nie ma iskry, nie trzeba od razu wymieniać centralkę: najpierw upewnij się, że masz sprawny alternator, po tym sprawdź okablowanie itp.
2
Właściwie to tych przyczyn może być bardzo wiele, jednak wszystkie one są podzielone na kilka kategorii: problemy z zapłonem, układem paliwowym lub z CPG (centrum tłokowy grupą). Jeśli kompresja jest, iskra i paliwo w porządku, to skuter powinien uruchomić. Jeśli system nie działa, jednak wszystkie te 3 kategorie w normie, to znaczy, że jakiegoś elementu brakuje.
3
Należy pamiętać, że normalna praca silnika jest bezpośrednio związana z normalną pracą sprzęgła, wariatora, a także grupą zaworów i wałka rozrządu. Inaczej mówiąc, przy prawidłowo funkcjonujących systemach zapłonu, zasilania i CPG problem może być, na przykład, w skrzyni biegów, ponieważ moment obrotowy wału korbowego przenoszony na wariatorem bezpośrednio.
4
Odnośnie sprawdzenia układu paliwowego, w pierwszej kolejności sprawdź jakość benzyny. Być może twój skuter stał przez długi czas (kilka miesięcy lub dłużej). To wystarczająco dużo czasu, aby benzyna stracił liczba oktanowa i nie miał możliwości się zapalić. Aby rozwiązać ten problem, należy spuścić paliwo ze zbiornika i włóż nowy. Ponadto, sprawdź pod kątem zanieczyszczenia gaźnik, zbiornik i benzofiltr. Upewnij się, integralności czy zawór paliwa i prowadzące do niego rurki.
5
Aby sprawdzić zapłon, może być na tyle sprawdzenia iskry na dostępność, ale trzeba wziąć pod uwagę, że do zapłonu iskry może być niewystarczające z powodu uszkodzenia cewki lub okablowania. W ogóle, podczas kontroli działania zapłonu należy wziąć pod uwagę wszystkie ogniwa tego łańcucha (generator, przełącznik, przewody, cewka).
6
Sprawdzić kompresję można za pomocą компрессометра. Wskaźnik wartości normalnej powinno być nie mniej niż ośmiu, jeśli nie, to mówi o tym, że są problemy z zużyciem środkowej tłokowy grupy. Przyczyny zużycia CPG mogą być różne – na przykład, непропитанный (lub w ogóle brak) filtr powietrza pomija wiele cząstek piasku i pyłu w komorze spalania. Nieprawidłowy (agresywny) styl obsługi motoroweru może spowodować termiczne прихвату i klin. Zbyt duży przebieg może doprowadzić do wycieńczenia ścianek cylindra, co CPG trzeba naprawiać.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli nie używać oryginalnych części zamiennych, w tym przypadku zwiększa ryzyko nagłej awarii i, odpowiednio, ryzyko dostania się do wypadku.

Porada
Jeśli naprawa skutera okaże się zbyt trudne, powierzyć zrobić go wykwalifikowanym i doświadczonym profesjonalistom w wyspecjalizowanym warsztacie. Przecież jakość naprawy skuterów zależy nie tylko od dostępności umiejętności i umiejętności, ale i odpowiedniego sprzętu, oryginalnych części zamiennych i akcesoriów. Ponadto, zwrócić się do warsztatów można nie tylko do naprawy, ale i do regularnego przeprowadzania przeglądów i konserwacji. Wtedy twój skuter będzie sprawnie działać przez dłuższy czas i nie złamie w jakimś nieoczekiwanym momencie.

logo
Kategoria:
Naprawa i serwis

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.