Jak dokonać wpisu w rejestrze

Zgodnie z obowiązującym prawem istnieje szereg danych, które powinny być wprowadzone do Jednolitego państwowego rejestru osób prawnych. Do wpisu do rejestru wzmianki o przedsiębiorstwie istnieje określona procedura.

Jak dokonać wpisu w rejestrze

Instrukcja

1
W rejestrze znajdują się informacje o nazwie przedsiębiorstwa, jego formy prawnej, lokalizacji, założycieli, organach zarządzania, rodzaju działalności, obecność/nieobecność oddziałów. Po raz pierwszy zapisy są dokonywane w REGON w przypadku otwarcia przedsiębiorstwa. Wszystkie późniejsze zmiany danych zawartych w rejestrze, także powinny być ustalone.
2
Wprowadzanie nowych danych do rejestru odbywa terytorialną organ podatkowy po tym, jak firma powiadomi o nich w sposób przewidziany przez prawo. Informacje, które nie są związane z wprowadzeniem zmian w dokumenty założycielskie przedsiębiorstwa, są wpisane do rejestru za darmo. Jeśli zmienia się informacje zawarte w dokumentach założycielskich, trzeba zapłacić państwową opłatę drogowa.
3
W każdym przypadku wypełnia się specjalny formularz. Dla pierwszego przypadku stosowane oświadczenie na formularzu Р14001, dla drugiego – Р13001 (w przypadku likwidacji przedsiębiorstwa forma i tryb przeprowadzania procedury inne). W formach zawsze wypełniona jest pierwsza strona, na której muszą być zawarte informacje o przedsiębiorstwie (nazwa, REGON, NIP i tak dalej), należy oznaczony jest istotą wprowadzanych zmian (nowy rodzaj działalności, zmiana kierownika).
4
Dalej, z całej postaci wybierane są tylko te arkusze, które odnoszą się bezpośrednio do вносимым zmian. Wypełnione arkusze, na których powinny zawierać informacje dotyczące skarżącego. Arkusz przeznaczony do oznaczeń notariusza, nie jest wypełniona, ale stosuje się do kształtu. Pozostałe arkusze nie są brane pod uwagę i nie подшиваются do wniosku.
5
Po tym jak odpowiedni formularz wypełniony, osoba, o której mowa w charakterze wnioskodawcy, musi zwrócić się w każdej kancelarii notarialnej, mając przy sobie paszport, i zapewnić oświadczenie. Na powiadomienie organu podatkowego, z reguły przedsiębiorstwa ma trzy dni od momentu podjęcia decyzji o wprowadzeniu jakichkolwiek zmian, więc po wizycie notariusza nie warto odkładać wizyty w organ podatkowy.
6
W zależności od charakteru zmian do formularza wniosku mogą być dołączone dodatkowe dokumenty: statut w nowym brzmieniu, protokół lub decyzja akcjonariuszy/uczestników, umowa o pracę z nowym szefem, kwit o uiszczeniu opłaty. Dokumenty złożone kierownika zakładu lub osoby działającej przez pełnomocnika w imieniu firmy.
7
Przez pięć dni te same osoby muszą odebrać z urzędu skarbowego dokument potwierdzający wpis do rejestru publicznego – Świadectwo, do którego dołączono wyciąg z REGON. Wtedy konieczne może być dodatkowo zawiadomić inne organy, na przykład statystycznego ewidencji i uzyskać od nich dokumenty z aktualnymi danymi o firmie.
logo

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.