Wśród kierowców często toczą się spory o to, czy trzeba rozgrzać инжекторный silnik. Na przykład, za granicą niektórzy kierowcy zaczynają ruch przy zimnym silniku. W dużej mierze jest to spowodowane troską o ekologię. Jeśli jednak zagłębić się w istotę sprawy, to można zrozumieć, że rozgrzać silnik trzeba, ale przez krótki czas.
Powszechne przekonanie o tym, że podsystemy silniki nie trzeba rozgrzać, bardzo błędnie. We wszystkim trzeba znać umiar. Jeśli poruszy się przy zimnym silniku, to można szybko zepsuć motoreduktory walcowo-поршневую system. Dlatego w okresie zimowym zaleca się rozgrzać silnik przynajmniej w ciągu 1-2 minut. Warto przy tym zwrócić uwagę na równą pracę silnika. Obroty powinny być minimalne i stabilne. Jeśli nie, należy wyregulować bieg jałowy. W żadnym wypadku nie kliknij „gaz w podłogę”, bo potem trzeba będzie robić remont silnika. W trakcie pracy w obniżonych temperaturach jak карбюраторного, jak i инжекторного silnika, drastycznie zwiększa zużycie części tłokowy grupy. Dzieje się tak z powodu złego odparowania paliwa. Także przyspiesza zużycie korozyjne. To z kolei wynika z faktu, że temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 60 stopni Celsjusza. To prowadzi do powstawania kondensatu. Pary, wody i siarki gazów, które znajdują się w produktach spalania, prowadzą do powstawania elektrolityczne powłoki. Kondensat również trafia i w oleju, co prowadzi do powstawania lepkich osadów, zapychających kanały i filtry oleju.Ujemna temperatura pracującego инжекторного silnika i zmniejsza jego moc. Wynika to z niepełnego spalania benzyny. Zwiększa lepkość oleju, w wyniku czego rosną koszty mocy użytecznej, idące na pokonanie sił tarcia tłoków. Wszystkie te czynniki bezpośrednio związane z jakością smarowania. Jeśli chcesz, aby twój silnik pracował jak najdłużej, to na tym lepiej nie oszczędzać.Dla инжекторного silnika najlepiej nadaje się olej syntetyczny. Ma dość wysoką płynność, a także zdolność penetracji. Te cechy pozwalają łuszczyć się osadów, utworzone na wewnętrznych powierzchniach silnika. Niestety, olej mineralny nie ma taka samą zdolność. Jeśli w инжекторном silniku system korekcji mieszanki paliwowo-powietrznej jest sprawna i wlany olej syntetyczny, to rozgrzewanie silnika na biegu jałowym może potrwać kilka sekund, w lecie i do dwóch minut w zimie. Silnik trzeba podgrzać do temperatury roboczej, czekając, aż się rozgrzeją czujnik tlenu i wróci do normy ciśnienie oleju w układzie.
Kategoria:
Naprawa i serwis