Jak zrobić nową stronę w programie Word

Program Microsoft Office Word jest przeznaczona do pracy z tekstem. Ten edytor zawiera różne narzędzia, za pomocą których można stworzyć zarówno standardowe, jak i niestandardowe dokumenty. U początkującego użytkownika może pojawić się pytanie o to, jak stworzyć nową stronę w programie Word.

Jak zrobić nową stronę w programie Word

Instrukcja

1
Normalnie po uruchomieniu edytora Word nowa strona jest generowana automatycznie i można od razu przystąpić do wprowadzania tekstu. Gdy jest otwarty edytor, ale strony nie, kliknij przycisk pakietu Office w lewym górnym rogu okna i wybierz z menu kontekstowego pozycję „Utwórz”, otworzy się nowe okno. Kliknij na nim lewym przyciskiem myszy na miniaturze „Nowy dokument”, a następnie kliknij na przycisk „Utwórz” w prawej dolnej części okna.
2
Jeśli dokument zawiera więcej niż jedną stronę tekstu, nowe strony są tworzone automatycznie, jak tylko poprzednia strona się kończy. Ale pusta strona może być w środku dokumentu. W tym przypadku można skorzystać z kilku sposobów.
3
Ustaw kursor na końcu strony, po której chcesz umieścić kartkę papieru, a następnie naciśnij kilka razy klawisz Enter. Po każdym naciśnięciu kursor będzie przesuwać się o jeden wiersz w dół, dopóki nie przejdzie na nową stronę, z której będzie można kontynuować wpisywanie tekstu. Metoda ta ma zastosowanie, ale nie jest zbyt wygodne. Bo jeśli zdecydujesz się edytować tekst umieszczony powyżej puste strony, tekst na stronie, która biegnie za czyste konto, ruszy.
4
Aby tak się nie działo, skorzystaj z narzędzia „Pusta strona”. Umieść kursor myszy raz za wydrukowanym znakiem, po którym powinien być położony jest czysty arkusz. Przejdź na zakładkę „Wstaw” i kliknij na przycisk-miniaturkę „Pusta strona” w dziale „Strony”. Tekst umieszczony kursor przesunie się w dół. Dalej każde naciśnięcie na przycisk „Pusta strona” będzie przesuwać tekst po kursora na stronę w dół.
5
W przybliżeniu na tej samej zasadzie działa narzędzie „Podział strony”, również znajdujący się w dziale „Strony” na zakładkę „Wstawianie”. Podczas korzystania z tego i poprzedniego narzędzia tekst znajduje się poniżej, puste strony, nie zsuwa się podczas wprowadzania tekstu na stronach do zerwania (lub wstawienia pustego arkusza). W przypadku, gdy konieczny jest zwrot tekst w pierwotnej pozycji, ustaw kursor myszy przed „burzy” akapitem i dwukrotnie naciśnij klawisz Backspace.
Porada
Pusta strona jest kombinacją klawiszy Ctrl+Enter.

logo
Kategoria:
Oprogramowanie

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.