Wielu rodziców uważa, że jeśli ich dziecko już umie czytać i pisać, więc jest on w pełni gotowy do nauki w szkole. Właściwie to nie do końca prawda. Każde dziecko jest indywidualnością, określić czy jest gotowy do szkoły konkretne dziecko można z kilku powodów.
Instrukcja
1
Przed wysłaniem swojego dziecka do pierwszej klasy, ocenić jego kondycję i stan zdrowia. Nauka w szkole wiąże się duże fizyczne i psychiczne obciążenia, więc jeśli dziecko jest osłabione, często choruje i ma jakieś przewlekłe choroby, raczej nie będzie on w stanie uczestniczyć w zajęciach bez przepustek. Zatem uczyć się będzie znacznie gorzej od swoich kolegów. Dla dzieci, które mają poważne problemy ze zdrowiem, przewidziane są specjalne formy kształcenia.
2
Szczególną uwagę należy zwrócić intelektualnej gotowości dziecka do szkoły, która oznacza obecność pewnych umiejętności, np. umiejętności analizy, syntezy, porównywania, klasyfikowania. Przy tym dziecku, prowadzącym do pierwszej klasy, nie musi umieć pisać i czytać. Znacznie ważniejsze jest nauczyć przedszkolaka mówić, myśleć logicznie i mądrze opowiadać, co się słyszy.
3
Przygotowany do nauki w szkole dziecko ma pozytywne nastawienie do pracy i współpracy z rówieśnikami-kolegami i dorosłymi, оказавшимися w roli nauczycieli-mentorów. Potrafi działać wspólnie z innymi ludźmi, ustępować, a w razie potrzeby nawet słuchać. Zazwyczaj, przyzwyczailiśmy się do cech maniery komunikacji i określone wymagania nauczycieli, dzieci zaczynają pokazywać wysokie i stabilne wyniki w nauce. Dlatego częste przeprowadzki, a wynik i zmiana przedszkola, negatywnie wpływają na kształtowanie się społecznej gotowości dziecka do nauki w szkole.
4
Dziecko gotowe do szkoły, zdaje sobie sprawę, że przed jego oczekują nie tylko rozrywka, ale i stresująca praca, polegająca na zachowaniu pewnej dyscypliny, szkolnego trybu i programy regularnego wykonywania zadań domowych. Aby rozwijać u dziecka odrobił straty i gotowość do nauki w szkole, częściej powierzaj mu wykonywać różne odpowiedzialne zadania.
5
Bardzo ważne jest, aby przed podjęciem decyzji o przyjęciu dziecka do szkoły, aby go ocenić motywacyjny gotowość do nauki. Ona, jak zwykle, kształtuje się w momentach obserwacji młodszych dzieci przebiegu i wyników uczenia się starszych. Dlatego więcej szczęścia, w zakresie tworzenia motywacyjnego gotowości, rodzin, posiadającym kilka разновозрастных dzieci.
Kategoria:
Rozwój dziecka