Jak sprawdzić model SKRZYNI

Samochody z automatyczną skrzynią biegów są wygodne w obsłudze i bardziej комфорты do jazdy miejskiej. Ale klasyczna SKRZYNI stała się już egzotyką, na jej zmianę przyszły nowe typy przekładni, które ma kilka trybów przełączania, oszczędzają zużycie paliwa i oferują więcej możliwości sterowania. Aby określić, jaki model SKRZYNI jest zainstalowany na danym samochodem, trzeba wiedzieć techniczne cechy takich urządzeń.

Jak sprawdzić model SKRZYNI

Instrukcja

1
W samochodach starszej generacji SKRZYNI jest stosowany na zasadzie klasycznej hydrauliki, czyli maszyny brak połączenia kół z silnikiem, a moment obrotowy przekazywany jest przy pomocy dwóch turbin. W nowoczesnych SKRZYNI sterowanie jest poprzez elektroniki. Takie pudełka mają sterowanie półautomatyczne z przejściem w tryb ręczny. Aby określić taką skrzynię, wystarczy spojrzeć na profile jej zmiany. U takich SKRZYNI może być tryb sportowy, tryb ekonomiczny lub zimowej jazdy. Do takich modeli SKRZYNI należy Tiptronic, Autostick , Steptronic.
2
Dużą popularność teraz zyskują samochody z systemem wariatorem. Sprawdzić taki model układu napędowego po prostu. Jeśli na hydraulice zmiany biegów można śledzić na terenie obrotomierza, to wariatorem działa bardzo płynnie, ale dźwięk silnika ma monotonny. Na taki model SKRZYNI tak samo obecny tryb ręczny sterowania.
3
Zobacz, jak zachowuje się samochód, gdy starasz się gwałtownie i prędkość. Jeśli przy ostrym wciśnięciu gazu, samochód wyje, „myśli”, a dopiero potem robi ostre szarpnięcie – to znaczy, że to jest automatyczna skrzynia biegów. Choć na zasadzie pracy jest bliżej do „mechaniki”, sterowanie możliwe jest automatyczne i przejścia w tryb ręczny. I w trybie ręcznym samochód zachowuje się odpowiednio w razie gwałtownego zestawie prędkości. Natomiast zużycie paliwa maszyny z „robotem” jest znacznie niższa, niż na klasycznym „automacie”.
4
Spójrz na skrzyni biegów samochodu. Jeśli na niej jest napisane DSG, to przed wami, automatyczna skrzynia biegów, ale z podwójnym sprzęgłem. Dwa tarczy sprzęgła są odpowiedzialne za przełączanie parzystych i nie parzystych biegów. W ogóle, ta skrzynia prezentuje się jako sportowiec. Ona naprawdę jest tryb sportowy i możliwość przejścia na sterowanie ręczne. Jednak, aby spotkać taką skrzynię można na taki „неспортивной” samochodem jak Skoda Yeti. Choć przyspieszenie z taka skrzynią dzieje się naprawdę szybko, a co najważniejsze bardziej miękkie, niż na zwykłym „robocie”.
logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.