Wstępny bilans jest pierwszym równowagi przedsiębiorstwa, dlatego tworzona jest na samym początkowym etapie działalności produkcyjnej. Aby rozpocząć, należy przygotować dokumenty, które będą odzwierciedlać treść aktywów i napływ składek.
Instrukcja
1
Wpisz nazwę dokumentu: „Wstępny bilans”. Poniżej określ datę jego sporządzenia. Na przykład: „na 09 lutego 2011 r.”.
2
Napisz w pełni formę organizacyjną i nazwę organizacji, na podstawie której można komponować tej równowagi. Z prawej strony wpisać kody do tabeli: formularz ОКУД, w REGON. Dalej zaznacz NIP firmy.
3
Określ rodzaj działalności przedsiębiorstwa i jej formę własności (prywatna, publiczna). Następnie wprowadź dane o lokalizacji firmy. Przy tym należy pamiętać, że adres musi być podany z indeksem.
4
Zrób tabelę. W niej odbija dostępne zasoby przedsiębiorstwa. Dla tych celów, napisz w pierwszej kolumnie tabeli, w czapce: „Aktywa”. W drugiej: „Kod wskaźników”, w trzeciej: „Na początek okresu” i w czwartym: „Na koniec okresu sprawozdawczego”.
5
Wypełnij całą pierwszą kolumnę tabeli. Zazwyczaj wprowadza się następujące aktywa: внеоборотные i aktywa obrotowe. Z kolei aktywa trwałe powinny obejmować: niedokończona budowa, podstawowe narzędzia, długoterminowe fundusze (podatku odroczonego aktywa) i inne aktywa trwałe. Skład aktywów obrotowych powinien być również szczegółowo rozpisany w tabeli: zapasów (surowce, materiały lub inne podobne wartości; towary do odsprzedaży i wyroby gotowe; koszty przyszłych okresów), podatkowe, składki na wartości dodanej, środki pieniężne, należności finansowe krótkoterminowe inwestycje.
6
Wprowadź dane w aktywach w pozostałe kolumny. Wszystkie wartości bierz z wcześniej przygotowanych dokumentów. Po tym, oblicz sumy na внеоборотным i zbywalne aktywów firmy. Zaznacz otrzymane wartości w tabeli w następujący sposób: ogółem według sekcji 1, ogółem w sekcji 2. Przy tym, pod sekcją 1 zaznacz wszystkie dane w tabeli po внеоборотным aktywów i pod rozdziałem 2 w zbywalne.
7
Oblicz saldo. On musi być równa sumie wartości końcowej w zbywalne aktywów. Sprawdź poprawność wypełnienia dokumentu i przekazać go do zatwierdzenia kierownikowi.
Kategoria:
Więcej