Jak skonfigurować serwer poczty wychodzącej

Serwer poczty wychodzącej wiadomości e-mail – to możliwość realizacji wielu funkcji powiadomień e-mail. Dzięki temu, użytkownicy będą zawsze na bieżąco zmiany tych lub innych stron internetowych. A dla administratorów to okazja, aby ostrzec właścicieli witryn automatycznych powiadomień o powstałych problemach administracyjnych. Takie funkcje posiada SharePoint Server 2010.

Jak skonfigurować serwer poczty wychodzącej

Trzeba

  • Komputer, podłączenie do Internetu, SharePoint Server 2010.

Instrukcja

1
Zainstaluj usługę SMTP. Do tego konieczne jest, aby miał administracyjne uprawnienia. W menu „Start” kliknij myszką na punkcie „narzędzia Administracyjne” i wybierz zakładkę „server Manager”. W tej zakładce kliknij polecenie „Elementy” i w sekcji „Podsumowanie funkcji” kliknij na przycisk „Dodaj funkcje”.
2
Na stronie z komponentami wybierz serwer SMTP. W oknie „Kreator dodawania składników” kliknij na „Dodaj niezbędne składniki i postępuj zgodnie z „Dalej”. Na stronie, gdzie konieczne jest potwierdzenie wybranego elementu kliknij na „Zainstaluj”. Po zakończeniu instalacji zamknij wszystkie okna.
3
Zainstaluj narzędzia do zarządzania IIS 6.0. Również poprzez opcję „Administracja” w zakładce „Menedżer serwera” kliknij na „Roli” i wybierz tam „Dodaj usługi ról”. Tutaj należy wybrać „Narzędzia zarządzania” i „Zgodność zarządzania IIS 6.0”. Kliknij na „Zainstaluj”. Po wykonaniu wszystkich wyżej masz pojawi się jeden skonfigurowaną domenę, która będzie wysyłać e-maile.
4
Dodaj jeszcze jedną domenę. W punkcie „narzędzia Administracyjne” należy wybrać zakładkę „Menedżer usług IIS 6.0”, a następnie z menu kontekstowego opcji „Domeny”, kliknij przycisk „Utwórz” dalej „Domena”. W oknie „Kreatora tworzenia domeny SMTP w punkcie „Zdalny” kliknij „Dalej” i wpisz pełną nazwę domeny serwera SMTP. Jeśli jest używany serwer Microsoft Exchange, nazwa domeny będzie microsoft.com.
5
Skonfiguruj dodany domeny zdalnej. Do tego we właściwościach tej domeny zaznacz pole wyboru „Zezwalaj na przekazywanie poczty przychodzącej do tej domeny”. Konfiguracja routingu musi spełniać domena. Jeśli dzieje się korzystanie z rekordu MX usług pocztowych, to niech pozostaje zaznaczona opcja „Użyj serwera DNS dla routingu w ta domena”, w innym przypadku należy kliknąć na opcję „Przekazywać całą pocztę na pośredni domena”.
6
Skonfiguruj ustawienia autoryzacji na docelowym serwerze SMTP. We właściwościach domeny zdalnej, wybierz „Bezpieczeństwo połączeń wychodzących, a następnie wybierz rodzaj autoryzacji.
7
Skonfiguruj ustawienia wychodzącej poczty e-mail programu SharePoint. W centrum administracyjnym wybrać serwer programu SharePoint.
8
Dla zapewnienia bezpieczeństwa należy skonfigurować ustawienia dostępu do serwera SMTP do serwera programu SharePoint. W menu kontekstowym instancji serwera SMTP kliknij „Właściwości”. Następnie w zakładce „Dostęp” przycisk „Połącz”. Przyciskiem „Dodaj” w punkcie „Tylko komputery z listy poniżej określ sam serwer programu SharePoint, aby była możliwość wysyłania wiadomości wychodzących.
logo
Kategoria:
E-mail

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.