Jak się przedstawić zespołowi

Znajomość z zespołem – ważna część etykiety biznesowej. W niektórych firmach wprowadzenie w urząd nowego pracownika organizują specjaliści z czynnej służby. Często jednak człowiek musi samodzielnie przedstawić kolegom. W każdym razie, aby produkować godne pierwsze wrażenie, należy pamiętać o kilku prostych zasadach.

Jak się przedstawić zespołowi

Instrukcja

1
Przygotowanie do zapoznania się z nowym zespołem w góry. W przeddzień pierwszego dnia roboczego, przewiń do tego 1-2 godziny wolnego czasu. Poproś bliskich nie przeszkadzać. Zaplanuj swój styl: jakie ubrania można nosić, jakie akcesoria pasują do niej, co trzeba wziąć ze sobą (długopis, notatnik, teczka itp.). Wszystkie rzeczy muszą być skromne, гармонирующими między sobą i spełniać wymagania przedsiębiorstw.
2
Sporządź krótką historię o sobie: wiek, stan cywilny, gdzie uczyli, poprzednie miejsce pracy, zainteresowania, pozytywne i negatywne cechy itp. Najprawdopodobniej większość autobiografii nie озвучите. Ale mając przygotowaną tekst, nie zmieszany, słysząc propozycję powiedzieć o sobie. Отрепетируйте mowę przed lustrem.
3
Wyjść rano z domu wcześniej. W pierwszy roboczy spóźnienie jest niedopuszczalne. Przejdź przez pewną część drogi pieszo. Energiczny spacer na świeżym powietrzu pozwoli ci się uspokoić i zebrać myśli i nastawić się pozytywnie.
4
Przed rozpoczęciem pracy, udaj się do działu kadr. W małych organizacjach podjęta wizyta w nowym pracownikiem bezpośrednio do dyrektora. Ci ludzie wybiorą sposób prezentacji zespołu ciebie.
5
Zapoznanie się z całym zespołem одновременноТак dostają się wraz z wprowadzeniem na stanowisko nowego szefa, albo w bardzo małych firmach, gdzie interakcja między pracownikami jest bardzo ścisła. W tym przypadku specjalista czynnej służby lub szef organizacji poda swoje nazwisko, imię i imię, stanowisko, wyznaczyć obszaru zakres swoich obowiązków i zakresu odpowiedzialności.
6
W dużych firmach wszystkich obecnych członków zespołu pracowniczego z imienia i nazwiska nie przedstawią, bo to zajmuje dużo czasu. W trakcie pracy można samodzielnie nauczyć się nazwy-drugie imię kolegów. W zespołach, w tym nie więcej niż 20 osób, prawdopodobnie, zapoznają się z każdym pracownikiem osobiście. Postaraj się zapamiętać nazwy i podstawowe obowiązki kolegów. Później dowiesz się o nich więcej, teraz ważne jest, aby nauczyć się, jakie narzędzia pytania będą was łączyć.
7
Zapoznanie się z pracownikami działu i zwiedzanie организацииПожалуй, to najczęstszym sposobem prezentacji początkujących. Twój bezpośredni przełożony najpierw powie zespołu o ciebie, a następnie z imienia i nazwiska listę wszystkich pracowników wydziału i ich obowiązki zawodowe, pokaże ci miejsce pracy, wyjaśni pierwszoplanowe zadania. Nieco później, na przykład po obiedzie, razem z szefem odwiedzić sąsiednie działy. Tam szef zadzwoni do ciebie i powie, na jakie kwestie zwracać się do tej jednostki strukturalnej firmy.
8
Po oficjalnej prezentacji, może być предположат opowiedzieć trochę o sobie i będą zadawać dodatkowe pytania. Teraz bardzo przyda отрепетированная w przeddzień chodzi.
9
Mów wyraźnie i jasno, nie należy używać жаргонных i местечковых wyrażeń. Odpowiadaj na wszystkie pytania poprawnie, bez podpowiedzi i niejasności. Powiedz o tym, że masz określony doświadczeń życiowych i zawodowych. Szczerze zapewnij nowych kolegów w swojej lojalności i chęci pracy dla dobra firmy.
10
Nie należy przeciążać swoje wystąpienie zbyt osobistymi szczegółami. Na przykład, mówiąc o rodzinie, nie warto wymieniać imiona i wiek wszystkich krewnych. Powiedz tylko, że jesteście małżeństwem i kształcić dwóch synów. Nie утомляйте słuchaczy przelewem swoich nagród i zasług. W trakcie pracy swoje profesjonalne jakości koledzy docenią. Kategorycznie nie wolno krytykować poprzednie miejsce pracy. Na pytanie o przyczyny zwolnienia dać neutralny odpowiedź: „Myślę, że w twojej firmie będę mógł być zrealizowany w pełni”.
11
Trzymajcie się spokojnie, pewny siebie i przyjazny. Postaraj się pokonać переполняющие ciebie emocje. W mowie nie powinny być słyszalne извиняющиеся lub odwrotnie, zbyt pewnej siebie intonacji. Mów dokładnie, nie za szybko i nie za cicho. Nie rób długich przerw, aby nie powstało wrażenie, jakby nie możesz znaleźć odpowiednich słów. Uśmiechaj się i żartuje z umiarem, aby twoja opowieść nie był postrzegany jako coś poważniejszego, mało ważne i nieistotne.
12
Samodzielne zapoznanie się z коллективомТакой opcja niepożądany, ale jest to możliwe. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn nie zaprezentowali pracownikom organizacji w pierwszy lub drugi dzień, idź do zapoznania się sami. Zacznij od sekretarza szefa i pracowników sąsiednich departamentów. Podaj swoje imię i nazwisko oraz stanowisko, powiedz, że chętnie dowiesz się trochę o tym, czym zajmuje się ten dział. Dobrą okazją do zapoznania się będzie i małe profesjonalny pytanie, za pomocą w rozwiązaniu którego można zwrócić się do kolegów.
logo
Article Categories:
Biurowe życie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *