Corocznie pracownicy firm, przedsiębiorstw i organizacji piszą tysiące raportów o pracy – miesięcznych, kwartalnych, rocznych. I tysiące razy je przepisują ponownie i ponownie. Niby i opowiedział o pracy, a tutaj nieprawidłowo zaliczył tu nie napisał, a trzecią stronę szef w ogóle wyrwał i wyrzucił do śmieci. Raport należy przedstawić w okazyjnej świetle.
Instrukcja
1
Każdy raport to przede wszystkim analizę swojej pracy w minionym okresie, pokazujący, wykonywali czy zadania, czy nie. Nie bądź leniwy, aby rozpocząć zbieranie terminach dane z góry. W przeciwnym razie ktoś z kolegów tak zawiedzie, zapominając zapewnić państwu statystyki. I tylko wtedy, gdy wszystkie dokumenty zebrane, wracajcie do pracy nad raportem.
2
Przejrzyj dokumenty i zastanów się jasny plan pracy nad raportem. Określ znaczenie każdej pozycji, jak będziesz ją charakteryzować, co nowego i perspektywicznego zrobiłeś dla firmy za ten okres, wzrosła czy zyski od swoich działań (lub były сэкономлены środki przedsiębiorstwa). Jeśli coś nie wyszło, zastanów się, dlaczego.
3
Postaraj się najważniejsze wskaźniki odzwierciedlenia w postaci tabel i wykresów w porównaniu z ubiegłym rokiem. To wyraźnie pokazuje wzrost wskaźników w pracy, wykonany jest czy był plan na ten okres, co jest ważne przy sporządzaniu sprawozdań.
4
Język prezentacji – oficjalny, biznesu. Nie trzeba „rozmazywać myślą drzewo”, wyraźnie opisać wszystkie osiągnięcia w tym okresie, jakie nowatorskie pomysły przyczyniły się i jaki był wynik.
5
Raport jest sporządzany na arkuszach formatu A4, marginesy standardowe, czcionka Times New Roman, rozmiar 12 lub 14. Interwał lepiej użyć полуторный, wcięcie „czerwona linia”, wyrównanie „na szerokość”. To sprawi, że twój raport jest bardziej czytelny. I nie zapomnij o numerację stron.
Porada
Raport z wykonanej pracy – to przede wszystkim podsumowanie swojej pracy, wykonanych przez siebie planów i zadań, więc nie traktuj go jak do нудному oficjalnym dokumencie, cierpliwości, a i fantazję, i wtedy twój raport nie raz będą być przykładem dla wszystkich innych.
Kategoria:
Biurowe życie