Jak rozwiązać miejski kontrakt

Zawarcie i rozwiązanie umowy komunalnych umów regulowane wyłącznie przepisami ustawy z dnia 21 lipca 1995 r. nr 94-FZ „O składaniu zamówień na dostawy towarów, wykonywanie prac, świadczenie usług państwowych i komunalnych potrzeb” i drugiej części Kodeksu Cywilnego. Odstąpić od umowy można w drodze jednostronnego oświadczenia woli, na mocy porozumienia stron i z innych powodów.

Jak rozwiązać miejski kontrakt

Instrukcja

1
Zapoznaj się z warunkami kontraktu. Zazwyczaj w dokumencie zawarty jest rozdział, w którym jasno określone warunki jej rozwiązania. Jeśli zdecydujesz się na prawo do wypowiedzenia zobowiązania, to zrób pisanej sporządzone zawiadomienie, skieruj jego drugiej stronie. Można to zrobić za pomocą listu poleconego lub wręczyć osobiście; najważniejsze – nie mniej niż dwa tygodnie do zakończenia stosunku prawnego. Otrzymał pozytywną odpowiedź, sporządź umowę o rozwiązaniu gminy kontraktu. W nim wprowadź polecenie artykułu nr 94-FZ, gdzie jest napisane podstawę zawarcia umowy (wniosek notowań, wynik przetargu lub aukcji lub jedyny dostawca). Dalej wymieniają powody wypowiedzenia umowy i warunki wejścia w życie umowy. Twórz dokument nie mniej niż w dwóch egzemplarzach, po jednym dla każdej strony. Być poświadczony notarialnie go nie trzeba. Podpisy stron i drukowanie organizacji są obowiązkowe.
2
Sprawdź, czy nie ma w umowie warunków, w których odstąpienie od realizacji transakcji nie jest możliwa. W tym przypadku należy zwrócić się do sądu, zwykle arbitrażowego. Urzędnicy rozpatrzą twój pozew, studiują wymagania i, jeśli są one zgodne z prawem, zaspokoją w całości. Tutaj warunkiem jest nie upływie terminu obowiązywania umowy w momencie przyjęcia sprawy do produkcji. Pozew można sporządzić samodzielnie lub skorzystać z usług specjalistów. Złożyć dokument do sądu można i w tych przypadkach, gdy druga strona odpowiedziała odmownie na propozycję dobrowolnie odstąpić od umowy lub gdy od momentu wysłania powiadomienia z wnioskiem o rozwiązaniu umowy minęło więcej niż 30 dni, a odpowiedź nie została odebrana.
3
Weź kopię decyzji sądu, na podstawie tego dokumentu można wprowadzić do rejestru wypowiedzenia umowy informacji o zawieszeniu zobowiązań. Kiedy расторгаете stosunku prawnego za obopólną zgodą, podawać informacje należy w ten sam rejestr. Procedura ta jest obowiązkowa i wtedy, gdy wygaśnie kontrakt.
4
Wprowadzone informacje o rozwiązaniu kontraktu w odpowiedni rejestr, nie później niż dobę od momentu wydania dokumentu uprawniającego do takiego zakończenia stosunku prawnego. Informacje te są wypełnione tak samo jak i informacje o wprowadzeniu gminy kontraktu do prowadzenia rejestru umów. Wprowadź nazwę organizacji, która przeprowadziła kwerendę notowań, aukcja, konkurs. Napisz numer umowy, z powodu czego odbywały się zawody, wyniki procedury, numer protokołu, podaj podstawę zawieszenia zobowiązań i datę zakończenia obowiązywania umowy. Włącz informacji w rejestrze samodzielnie lub oddać je urzędnika upoważnionego do prowadzenia ewidencji zawierania i rozwiązywania komunalnych kontraktów. Sprawdzanie poprawności sporządzenia i zakończenia umów, terminów sporządzania i wykonywania dokumentów prowadzi FAS (Federalna Służba Antymonopolowego).
Porada
Dopracowany w przygotowaniu porozumienia o rozwiązaniu gminy kontraktu. Jeśli wypowiedzenie umowy jednostronnie, bądź przygotowany na to, że będziesz musiał zapłacić karę. Ponadto, na mocy decyzji sądu, mogą być powierzone dodatkowe materialne wypłaty.

logo
Kategoria:
Więcej

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.