Jak prowadzić podobne suma

Wyrażenia, które stanowią iloczyn liczb, zmiennych i ich stopni, nazywane одночленами. Kwota одночленов tworzy wielomian. Podobne suma w многочлене mają jedną i tę samą literę część i mogą się różnić kursach. To podobne do składników sumy – oznacza uprościć wyrażenie.

Jak prowadzić podobne suma

Instrukcja

1
Przed tym, jak prowadzić takie, suma w многочлене, często występuje konieczność dokonania pośrednie działania: odkryć wszystkie nawiasy, podniesione do stopnia i to w standardowy widok sami suma. Tzn. zapisz je w postaci iloczynu liczb mnożnika i stopni zmiennych. Na przykład, wyrażenie 3xy(-1,5)y?, dochodzić do widoku standardowego, będzie wyglądać tak: -4,5 xy?.
2
Rozwiń wszystkie nawiasy. Opuść nawiasy w wyrażeniach typu A+B+C. Jeśli przed nawiasami stoi znak „plus”, to znaki wszystkie części składowe są zapisywane. Jeśli przed nawiasami stoi znak „minus”, to znaki wszystkich terminów, zmien na przeciwne. Na przykład, (x?–2x)–(11x?–5ax)=x?–2x–11x?+5ax.
3
Jeśli przy otwarciu nawiasów chcesz pomnożyć одночлен C wielomian A+B, należy zastosować wałek prawo mnożenia (a+b)c=ac+bc. Na przykład –6xy(5y–2x)= –30xy?+12x?y.
4
Jeśli chcesz pomnożyć wielomian na wielomian, перемножьте wszystko, suma między sobą i złożyć otrzymane одночлены. Przy budowie wielomianu A+B stopień zastosuj wzory skróconego mnożenia. Na przykład, (2ax–3y)(4y+5a)=2ax•4y–3y•4y+2ax•5a–3y•5a.
5
Podaj одночлены do widoku standardowego. Do tego pogrupuj liczbowe mnożniki i stopnia z takimi samymi zasadami. Dalej перемножьте ich między sobą. Jeśli chcesz, podnieś одночлен w stopień. Na przykład, 2ax•5a–3y•5a+(2xa)?=10a?x–15ay+8a?x?.
6
Znajdź w wyrażeniu, suma, którzy mają jedną i tę samą literę część. Wskaż ich szczególnym podkreśleniem dla jasności: jednej prostej cechą, jedną falistą linią, dwa proste черточками i pr.
7
Złóż współczynniki podobnych terminów. Pomnożyć liczbę na literę wyrażenie. Podobne suma znajdują. Na przykład, x?–2x–3x+6+x?+6x–5x–30–2x?+14x–26=x?+x?–2x?–2x–3x+6x–5x+14x+6-30-26=10x–50.
logo
Kategoria:
Matematyka

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.