Jak podnosić silnik motocykla IZ „Planeta”

Moc starszego двухтактного silnika motocykla „Il Planeta” w razie potrzeby można zwiększyć, nawet nie zadając poważne szkody zasobu. W ten sposób aktywnie korzystali radzieccy sportowcy w latach 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku w celu przygotowania maszyn do zawodów motocross i многодневным rajd.

Jak podnosić silnik motocykla IL

Trzeba

  • – warsztat średniego poziomu wyposażenia;
  • – sprawny silnik Il Planeta

Instrukcja

1
W pierwszej kolejności wypolerować policzki wału korbowego i nadać ciału шатена opływowego kształtu. Jest to niezbędny atrybut przygotowania każdego двухтактного silnika. Następnie выточите z nierdzewnej ЗОХМА lub ЗОХГСА nowe policzki кривошипной kamery z zewnętrznym o średnicy 133 mm. Балансировочную próbkę pod dolną główkę korbowodu zmniejszyć do 54,5 mm. Równowagi компенсируйте wykorzystując konwencjonalne metody obróbki otworów 28х20 mm na dole policzki w odległości 38,5 mm od środka. Otwór zamknąć дюралевой zaślepką.
2
Aby silnik łatwo раскручивался do wysokich obrotów, udogadnia wał korbowy. Do tego jego twarzy policzki отфрезеруйте tak, aby ich średnica spadła z 52 do 40,5 mm. Wynikowe otwory należy zamknąć zaślepkami z duraluminium, зачеканьте i заполируйте ich. Zmodernizowane w ten sposób wał отбалансируйте. Wszystkie dokonane zmiany poprawiają резвость silnika kosztem komfortu jazdy.
3
Aby poprawić płynność ruchu i тяговитость silnika zamiast wału korbowego zmień rdzenni łożyska. U tego silnika są słabe częścią i szybko się rozsypują. W celu wyeliminowania tej wady wewnętrzne rolki marki 2505К wymienić na dwa сошлифованных do grubości 9 mm łożyska kulkowe marki 6205. Włóż je do miski, podgrzać do 100 stopni i gorące włożyć wał korbowy. Do dostarczania smaru do nich проточите rowek o głębokości 1 mm w skrzyni korbowej w odległości 17 mm pierścienie-zawiasy zewnętrzne łożyska.
4
Uszczelnić кривошипную aparat z lewej i prawej strony mechanicznym od Jawy 638″. Pod lewą simering z nierdzewnej 45 выточите pierścień na wał korbowy i wypolerować go na zewnątrz. Z prawej strony wcisnąć carter łożysko 42205, сошлифованный do 10 mm i zamontować pokrywę z mechanicznym od Ижа-Jowisza. Маслопроводящие kanały z кривошипной kamery wyłączyć, a zamiast nich założyć dwie plastikowe rurki o średnicy 4-5 mm do doprowadzenia oleju.
5
Wymień gaźnik. Radzieccy zawodnicy stawiali „Mikuni” lub-62Д od Ижа Planety-Sport. Lub славившиеся jej stabilności na nierównym terenie gaźniki od CHZ-250, CHZ-500. Obecnie dla dwusuwowych motocykli można znaleźć bardziej nowoczesny тюнинговый gaźnik.
6
Dla poprawy pracy układu zapłonowego alternator wymienić nowoczesnym modelem od motocykla „Sowa”. Jeśli chcesz zwiększyć moc na wysokich obrotach, zamów u specjalistów wykonanie nowego elektronicznego przełącznika. Efektem wszystkich prac będzie znacznie mocniejszy silnik o zwiększonej o połowę zasobów.
logo

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.