Мотоспортсменами chcą stać się wielu, ale nie wszystkich początkujących brakuje środków na zakup gotowego sportowy motocykl. Wyjściem w takiej sytuacji jest jeden – samodzielnie przygotować standardową maszynę. Silnik „Mińska” uważany jest za jeden z najprostszych w konstrukcji i łatwe do małej форсировке. Należy wziąć pod uwagę, że przy tym żywotność silnika jest zmniejszona proporcjonalnie do wzrostu mocy.
Trzeba
- – silnik „Mińsk” M-105, M-106 lub M-125;
- – warsztat;
- – pierścienie i uszczelniacze кривошипной kamery;
- – gaźnik DO-36И;
- – magneto M-24Г;
- – świeca zapłonowa PAL-14-8 lub BOSCH-260-280
Instrukcja
1
Jeśli wybierzesz silnik podstawowy, pierwszeństwo M-125. W porównaniu z poprzednimi modelami M-105 i M-106, ma poprawione chłodzenie, co zwiększa możliwości jego forsowania dla celów sportowych. Jeśli dla modeli M-105 i M-106 moc 9 km jest prawie granicznej, to dla modelu M-125 można osiągnąć 10,3-10,8 km w warunkach średniej warsztacie mechanicznym. Silnik musi być dobrze обкатан i mieć sprawne części i mechanizmy.
2
Całkowicie zdemontować silnik. W obie połówki obudowy włóż i przykręć pierścienie, które zmniejszają średnicę кривошипной kamery do 121 mm. Zmień uszczelniacze кривошипной kamery na specjalnie zaprojektowane modele sportowe. Oni koniecznie muszą być odporne na ciśnienie co najmniej 0,8 kg/cm kw Zmień fazy rozrządu: faza produkcji musi być równa 164 stopni, faza oczyszczania – 108 stopni, faza produkcji – 128 stopni.
3
Zamiast standardowego, należy ustawić gaźnik DO-36И o średnicy membrany 27 mm. Jego główny filtr paliwa otwór powinien mieć przepustowość co najmniej 0,25 l/min Przedmuchowe okna w tłoku widziałem do 25 mm tak, aby były zgodne z продувочными oknami na cylindrze silnika.
4
Kolektor dolotowy wydłużyć do 300 mm. długość kolektora tłocznego od lustra cylindra do gaźnika powinna wynosić 100 mm, średnica kolektora ssącego powinien wynosić 40 mm, długość kolektora od gaźnika do filtra powietrza – 150 mm. W systemie zapłonu ustaw magneto M-24Г. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawić na poziomie 2,2-2,5 mm przed GMP. Wkręcić świecę typu PAL-14-8 lub BOSCH-260-280.
5
Brązowy separator stopy korbowodu wału korbowego wymienić na duraluminium typu D-16T lub W-95. Również nadaje się na domowe z цианированной nierdzewnej lub nierdzewnej 45 bez obróbki cieplnej z koniecznością серебрением powierzchni.
6
Przesuń dodatkowe polerowanie kanałów cylindra, sprawdź i skoryguj w razie potrzeby przekrój tych kanałów, a także kąty wyjścia dmuchania. Fabryczny poziom przetwarzania tych powierzchni jest niewystarczająca dla celów sportowych.
7
Filtr powietrza należy wymienić na większy, o pojemności zbiornika nie mniej niż 3 l i papierowymi filtrowania przez firewalla elementami. Po dotarciu wymuszona w ten sposób silnika ustawić gaźnik z 28 mm z dyfuzorem, długość przyłącza od lustra cylindra do centrum natryskowego należy zwiększyć do 135 mm, długość kolektora od gaźnika do filtra powietrza należy zwiększyć do 170 mm.
8
W wymuszony w ten sposób silniku używać benzyny marek B-95, B-100, A-98. Olej silnikowy – MS-20 w proporcji 1:20. W celu dalszego zwiększenia mocy konieczna instalacja sportowego wału korbowego, tłoków i pierścieni tłokowych, przejście na wyższe fazy rozrządu, a także zastosowanie wyścigowego tłumika i gaźnika.
Kategoria:
Motocykle i skutery