Ubezpieczeniem nazywane są relacje dotyczące ochrony interesów osób fizycznych lub prawnych, w przypadku wystąpienia roszczeń ubezpieczeniowych. Przy zawieraniu umowy z firmą zajmującą się taką działalnością, firma ponosi pewne koszty w wysokości kosztów polisy. Przy tym pojawia się pytanie o likwidowaniu ubezpieczenia na koszty organizacji.
Instrukcja
1
Odbija w rachunkowości płatności wynikających z umowy ubezpieczenia na podstawie zlecenia płatniczego, wyciągi z banku: – Debet na koncie 76 „Obliczenia z innymi dłużnikami i wierzycielami”, Kredyt, konta 51 „rachunek bankowy” – zapłaty opłaty organizacji-ubezpieczyciela.
2
Zanieś koszt ubezpieczenia w bieżące koszty organizacji jednorazowo w dniu płatności raty w którym metodzie uznania wydatków, zgodnie z ustępem 3 artykułu 273 kodeksu Podatkowego federacji ROSYJSKIEJ. Instalacje w rachunkowości będzie następujący: Debet na koncie 20 „produkcja”(23,25,44), Kredyt, konta 76 „Obliczenia z innymi dłużnikami i wierzycielami” – rozważa cena polisy w bieżących kosztach organizacji. Dokumenty do nagrywania zostanie umowa i ubezpieczenie. W ewidencji podatkowej спишите koszt ubezpieczenia w skład pozostałych kosztów związanych z produkcją i realizacją, w tym samym okresie rozliczeniowym.
3
Zanieś koszt ubezpieczenia na koszty organizacji metodą wyliczenia, zgodnie z ustępem 6 artykułu 272 kodeksu Podatkowego, jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż jeden rok. W tym przypadku wydatki na ubezpieczenie спишите równomiernie w okresie obowiązywania polisy, proporcjonalnie do ilości dni kalendarzowych tego okresu na podstawie księgowej pomocy-obliczenia, составляемой miesięcznie.
4
Спишите w ewidencji podatkowej kwotę вычитаемой różnica czasowa i odroczonego aktywa podatkowego w debet na koncie 09 „Odroczonego podatku dochodowego aktywa”. Списывайте co miesiąc na podstawie księgowej pomocy-obliczenia zmniejszenie z tytułu odroczonego podatku aktywa okablowaniem: Debet na koncie 68 „Rozliczenia podatków”, Kredyt w rachunku 09 „Odroczonego podatku dochodowego aktywa”.
5
Zrób okablowania w rachunkowości w przypadku wystąpienia zdarzenia ubezpieczeniowego: – Debet na koncie 76 „Obliczenia z innymi dłużnikami i wierzycielami”, Kredyt konto 01 „środki trwałe” (08,10,41) – odzwierciedla uszkodzenie mienia;- Debet na koncie 51 „rachunek bankowy”, Kredyt, konta 76 – rozważa refundacji, выплаченное w полису;- Debet na koncie 99 „Zysków i strat”, Kredyt, konta 76 – uznany za straty od zdarzenia ubezpieczeniowego, lub Debet na koncie 76, Kredyt na rachunku 99 – uznany za dochód. Obliczanie zysku lub straty należy wykupić w postaci pomocy księgowej.
Kategoria:
Więcej